پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

واکنش کوثری به ادعای جاسوسی آمریکا

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 323287
کوثری درخصوص ادعاهای منتشر شده در اسناد اسنودن مبنی بربکارگیری سازوکار امنیتی از سوی امریکا در سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ گفت: این ادعای امریکایی‌ها بلوفی بیش نیست.
به گزارش جهان، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با افکار درخصوص ادعاهای منتشر شده در اسناد اسنودن مبنی بربکارگیری سازوکار امنیتی از سوی امریکا در سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ با تاکید بر اینکه هر چه زمان می‌گذرد خباثت امریکایی‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد گفت:‌‌ همان شیطان بزرگی که حضرت امام نامگذاری کردند دقیقا همین مفهوم را شامل می‌شود یعنی آن‌ها بصورت غیرمجاز وارد محدوده صحبت‌های روسای کشور‌ها می‌شوند و این‌ها مسائلی است که ما از گذشته می‌دانستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امریکایی‌ها در حال حاضر در شرایطی قرار گرفته‌اند که جوابگوی مسئولین سیاسی اروپا نیستند و نمی‌توانند خلاف‌های خود را توجیه کنند و استدلالی برای این موضوع ندارند اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر به اتفاق دستگاه‌های الکترونیک زیر نظر شرکت‌های امریکایی بوده این مساله وجود دارد اما اینکه بخواهند ز این طریق بحث مقام معظم رهبری را به میان بکشند باید بگوییم که ایشان نه انچنان با تلفن همراه و نه با بیسیم صحبت نمی‌کنند و این ادعا‌ها بلوفی بیش نیست و باید گفت که خود ایشان انقدر توجیه هستند که می‌دانند خباثت امریکا انقدر زیاد است که بخواهند شلوغ کنند و همه مذاکرات رهبران و مسئولان کشور‌ها را شنود کنند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت همچنین خاطرنشان کرد: من به جرات می‌توانم بگویم که مقام معظم رهبری انقدر رعایت مسائل را می‌کنند که امریکایی‌ها هم نمی‌توانند موضوعی را از ایشان مبنی بر شنود ارائه دهند. البته شاید از محافظین ایشان که در جهت هماهنگی‌ها ارتباط داشته‌اند این کار انجام شده ولی قطعا نمی‌توانند از طرف ایشان ارائه دهند و این اظهارات الان صرفا یک بلوف برای توجیه
تخلفاتشان در مقابل سران اروپا است. وی ابراز عقیده کرد: انقدر امریکایی‌ها دروغ می‌گویند که نباید چندان به این گونه اظهاراتشان اهمیتی داد و چنانچه لازم باشد حتما به ان‌ها پاسخ داده خواهد شد.

کوثری با تاکید بر اینکه این اظهارات ریشه در خباثت ان‌ها دارد تصریح کرد: ما خودمان از سال‌ها قبل در جهت خنثی کردن این موضوعات انجام داده‌ایم و. شاید حدود هجده سال پیش بود که بخشی از نیروهای مسلح قصد داشتند از انگلیس تجهیزات الکترونیکی خریداری کنند خود مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا جلو این اقدام را گرفتند و گفتند به دلیل شنود از طریق ان‌ها باید این‌ها توسط دانشمندان خودمان ساخته شود که ان‌ها نتوانند کاری از پیش ببرند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین یادآور شد: البته اقدامات لازم در واکنش به این اقدامات از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است که به موقع اعلام می‌شود.

وی در خصوص واکنش ایران به این گونه اقدامات گفت: ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و آن‌ها هم به جنایات خودشان ادامه می‌دهند و به نظر می‌رسد که همه کشور‌ها باید جلو این گونه اقدامات را بگیرند تا از طریق سازمان ملل امریکا را زیر سوال ببرند که جسارت پیدا نکند که دست به چنین اقداماتی بزند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *