شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴

خودرو تا پایان سال گران نمی شود

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 323259
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، گفت: طبق مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودرو ها نخواهیم داشت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهندس غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران -ایدرو- با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینه‌های فعالیت اقتصادی، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه ای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم شده است.

وی به مشکلات خودروسازان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسانات قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریم‌های غرب، افزایش تولید و ثبات قیمت‌ها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.

مهندس شافعی با اشاره به اینکه اخیرا صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفته اند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیان هایی نیز مواجه هستند.

رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما بدلیل تحریم ها و نبود امکاناتی همچون منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

همچنین مهندس مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه افزایش سه تا ۴ درصدی خودروها مربوط به محصولات ارزبر این خودروسازی است افزود: درصورت افزایش تولید هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گفته مدنی فعلا افزایش قیمتی در محصولات این گروه خودروساز به وجود نخواهد آورد.

مدنی با بیان مطلب فوق اذعان داشت: محصولاتی همچون کولیوس، سراتو ، تیبا ۲ و پراید وانت در برنامه تولید هستند.

وی افزود: همچنین مذاکراتی را با خودروسازان خارجی آغاز کرده ایم اما نتیجه این مذاکرات زمانبر است و احتمالا تا نیمه سال آینده به طول انجامد.

در ادامه مهندس یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در خصوص محصولات جدید این شرکت گفت: در این گروه به زودی تولید پیکاپ آغاز می شود و از بهمن ماه نیز تولید دنا آغاز می گردد.

وی افزود: همچنین با خودروسازان خارجی مذاکراتی را آغاز کرده ایم که در صورت بهبود فضای سیاسی این مذاکرات نتیجه بخش خواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منصور
خوب نشود.ما مردم فریب این بازی را نمی خوریم.
خودرو همین حالا 3 برابر قیمت می خورد.خوب حالا که 4 برابر نشده آن هم تا پایان سال ،آیا به مردم لطف کرده یا بر سر آنان منت می گذارید؟
ما مردم ایران تا ایجاد تغییرات محسوس از جمله تعرفه واردات وایجاد فضای رقابتی خودرو داخلی (چینی) نمی خریم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
آیا این تدبیر دولت است که گران نمیشود ؟ تا حالا که گران شده است و ایا جایی برای گران شدن باقی مانده است؟!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين عبارت كه "خودرو تا پايان سال گران نمي شود " يعني چي ؟ خب در مورد ساير كالاها و اجناس هم مسئولين مربوطه مي تواند همين تيتر را بزنند .چرا دائم گرگ گراني را به جان مردم مظلوم و نجيب مي اندازيد ؟.

خيلي خودروهاي استاندارد توليد مي كنيد اينقدر هم براي مصرف كننده كرشمه مي آييد !!؟. مردم اگر غيرت داشته باشند خريد خودروهاي گران را تا برگشتن قيمت آنها به دو سه سال گذشته تحريم مي كنند .

اين چه منطقيه كه مردم را به مرگ مي گيريد تا به تب راضي بشوند اي ننگ و مرگ بر مديران فرصت طلب سود جو جيب مردم خالي كن !!؟

سالهاست كه خودروساز هاي داخلي هوار هوار راه انداختند كه ما خودكفا شديم و خودروي ملي توليد كرديم حالا گران شدن ارز را بهانه افزايش قيمت خودرو كرده اند مي گويند بخش اعظم اجزاء خودروهاي توليدي ارز بر است و اينها باعث افزايش قيمت خودرو شده است پس خودكفايي و همه اش قيف و قپي و خالي بندي بوده ؟

يك نكته ديگر را نبايد از نظر دور داشت و آن اينكه تيم جديد دولت در صدد هستند با تحميل گراني به مردم سر و صداي مردم را بلند كنند كه همه اينها ناشي از تحريم هست و نم نمك مردم را به نظام اسلامي بدببن كنند و اينطور القاء كنند كه با اتكا صرف به اسلام نمي توانيم بر مشكلات غلبه كنيم و ما از داخل به تدريج فشار را بر مردم زياد كنيم و امريكا و غرب هم از خارج تا مردم تحت تاثير گراني ها به ستوه بيايند و به نقطه انفجار برسند و عليه نظام دست به شورش و نافرماني بزنند تا بستر حضور براي عمو سام جان! در ايران مثل گذشته فراهم شود .

خب دلار و ارز گران شده حقوق كارمند و كارگر را به همان ميزان بالا ببريد تا تعادل برقرار شود توليد كنندگان كه محصولات به بهانه گراني ارز سه تا پنج برابر كرده چرا دستمزد كارگران و كاركنان خود را فقط در حد يك پنجم افزايش داده اند به اين ترتيب آنها پنج برابر فقير تر و مديرانشان صاحبان كارخانه ها پنج برابر پولدار تر شده اند اين است مفهوم عدالت اسلامي !!؟

اقتصاددانهاي ما چطور اين دو دوتا چهار تا را نمي فهمند . بابا جان قيمت هر محصول را به قيمت منطقه و جهاني برابر كنيد و دستمزد ها و درامد و قدرت خريد مردم را هم مانند كشور هاي منطقه متناسب افزايش دهيد تا تعادل برقرار شود .

اما متاسفانه به نظر مي رسد اين حضرات دولتي و بخش خصوصي قدرت خريد خودشان را بهمين نسبت بالا برده اند اما در مورد مردم و زيردستان خست نموده اند و شاهد مثال وضع زندگي آنان در شمال شهر ها و ماشين هاي ميلياردي زير پاي خود و فرزندانشان كاملا" عيان است .

ديري نمي گذرد كه ايران مثل هند مي شود يك قشر كاملا" در رفاه و آسايش و اكثريت جامعه در فقر و فاقه و درگير مشكلات متعدد .
واقعا به این آشغال سازهای وطنی باید گفت خجالت هم خوب چیزی است