جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

معوقات بانکها از۷۶هزار میلیاردتومان گذشت

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 323257
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: میزان معوقات بانکی کشور بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد تومان است که بازگشت آن می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مراسم معارفه بازرس کل جدید استان قزوین روز یکشنبه با حضور ناصر سراج رئس سازمان بازرسی کل کشور،احمد عجم استاندار، جمال انصاری، رئیس کل دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در سالن آمفی تئاتر دادگستری قزوین برگزار شد.

ناصر سراج در حاشیه مراسم معرفه در جمع خبرنگاران گفت: معوقات بانکی کشور بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد تومان است که باید پرداخت شود.

وی افزود: صنودق توسعه ملی در حال حاضر بیش از ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان موجودی دارد که بخشی از آن در اختیار بانک مرکزی و بخشی برای اجرای طرحهای عمرانی مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در رسانه های مختلف ارقام متفاوتی از موجودی این صندوق ارائه شده که آخرین وضعیت آن نیز به گونه ای است که در حال حاضر صندوق توسعه ۲۴ میلیارد دلار پروژه با بانک های عامل تعریف شده دارد و سرمایه گذاری صورت گرفته و اصل و سود آن نیز تضمین شده است.

سراج یادآورشد: موجودی فعلی صندوق ۱۸ میلیارد دلار است که مبلغی در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است اما مجموع موجودی و بکارگرفته شده بالغ بر ۵۴ میلیارد دلار است.

فعال شدن دفتر حمایت از فعالیتهای اقتصادی سالم

این مسئول گفت: با فعال شدن دفتر حمایت از فعالیت های اقتصادی سالم تلاش می کنیم ضمن پشتیبانی از فعالیتهای سالم اقتصادی از بروز تخلف در این بخش نیز جلوگیری شود.

سراج رویکرد سازمان بازرسی کل کشور را نظارت و پیشگیری از تخلف دانست و اظهارداشت: باید ماند مهندس ناظر عمل کنیم تا هیچ خشت کجی برای بنایی استفاده نشود تا بقیه کارها با سهولت بیشتری انجام شود.

رئیس بازرسی کل کشور تصریح کرد: سياست سازمان بر این است که نظارت را بر بازرسي ترجيح دهيم تا از فعالیت همكاران قضايي كاسته شود.

وی افزود: دنبال اين هستيم كه نظارت را تقويت كرده و مديران را توجيه كنيم تا تصور مچ‌گيري پيش نيايد لذا بايد طوري عمل كنيم كه مديران سالم، بازرسی را همکار خود بدانند.

سراج گفت: اگر اين رويه را در پيش بگيريم اكثر مديران از آن استقبال خواهند كرد و در اين رويكرد حجم پرونده‌ها نيز به ميزان بسيار زيادي كاهش پيدا مي ‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
Iran, Islamic Republic of
راستی این جریان بدهکاران دانه درشت بانکی که با نقدینگی کلان در دستشان که از بیت المال هم هست وبا اقتصاد بازی میکنند.در دولت اقای روحانی محلی از اعراب دارد یا نه. از قوه قضاییه چه خبر.