جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آمریکا گرگ‌تر شده است

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 323175
یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ذوق‌زدگی دور از انتظار برخی جریانات در داخل نسبت به رابطه با آمریکا گفت: بعد از رحلت حضرت امام، تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان شدیدتر و آنها نسبت به اول انقلاب گرگ‌تر شده‌اند.
به گزارش جهان، عماد افروغ کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس درباره بی‌اعتمادی ملت ایران به دولت آمریکا در یک تجربه ۳۵ ساله اظهار داشت: مسئله اعتماد و بسترهای مؤید این اعتماد دو بحث جداگانه است که اگر آمریکا می‌خواست ایران به او اعتماد کند، باید موانع بی‌اعتمادی را برطرف می‌کرد.

افروغ با بیان اینکه مهمترین شاخص بی‌اعتمادی ایران به آمریکا مسئله تحریم‌ها و رفع آنهاست، تصریح کرد: آمریکا اگر می‌خواهد نشان دهد که مانند گذشته به دنبال رفتار گرگ‌ مانند و نابرابر نیست، باید کاری انسانی کند؛‌ در واقع کنار گذاشتن کارهای غیرانسانی نوعی کار انسانی محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا باید حسن نیت خود را ثابت کند تا ما بتوانیم به آنها اعتماد کنیم چرا که حداقل با توجه به مقوله‌ای مانند تحریم‌ها و استمرار آنها، نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد آن هم در شرایطی که ما حسن نیت خود را نشان داده‌ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: این گفت‌وگوها و مواضعی که بعد از ارتباط تلفنی ایجاد شد هیچ نسبتی برای بسترسازی درباره یک اعتمادسازی متقابل ندارد.

وی درباره چرایی شعار «مرگ بر آمریکا» خاطر نشان کرد: چه چیزی عوض شده که ما نباید شعار «مرگ بر آمریکا» بدهیم، اتفاقا اگر ما مسلمان و پیرو قرآن هستیم، هر جا که به کسی ظلم شود قرآن می‌گوید آن شخص حق دارد که نفرین کند.

افروغ با بیان اینکه آیت‌الله جوادی‌آملی معتقدند اگر این ظلم، یک ظلم عمومی باشد، این کار واجب و محبوب خداست، یادآور شد: چرا ملتی که مورد ظلم واقع شده و این ظلم‌ها نیز بیّن و آشکار است نباید نفرین کند؛ از این رو شعار مرگ بر آمریکا یک نفرین و اعلام انزجار از یک ظلم آشکار است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه انسان‌ها در مقابل ظلم باید از خود مقاومت نشان دهند، تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که برخی می‌گویند شعار مرگ بر آمریکا نباید گفته شود؟ در حالی که بعد از رحلت حضرت امام تحریم‌های آمریکا بر علیه کشورمان شدیدتر شده و از اول انقلاب آمریکا نه تنها رفتارش تغییری نکرده بلکه گرگ‌تر هم شده است.

وی درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا و آتش زدن پرچم این کشور کار تندروهاست، گفت: ما برخلاف عرفی که در جهان دیده می‌شود، شاهد یک ذوق‌زدگی دور از انتظار بودیم که در واقع این انفعال است، آن هم انفعالی نه در حد یک لطافت مقطعی بلکه حکایت از یک عقب‌نشینی تمام عیار و توأم با شیفتگی و دلدادگی‌ ناموجه داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *