جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شعار مرگ بر آمریکا کنار زدنی نیست

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 323097
نماینده ولی فقیه در سپاه به بحث نادیده گرفتن یا کم‌رنگ کردن شعار مرگ بر آمریکا اشاره کرد و گفت: شعار مرگ بر آمریکا کنار زدنی نیست و رهبری بر اساس متغییرها تشخیص می‌دهند که چه باید کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر امروز در کنگره ۱۴۱ روحانی شهید آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه روحانیت و تاثیر آن در شکل‌گیری مبارزات علیه دستگاه‌های ظلم و جور اظهار کرد: روحانیت شیعه و علما همواره در طول تاریخ پرچمدار گفتمان دینی و حافظ میراث گرانقدر نبوی و علوی بوده است.

وی افزود: تاریخ ما نقش میرزای شیرازی در نهضت تنباکو، میرزا محمدتقی شیرازی در حفظ استقلال عراق و دسیسه‌های انگلیس همین‌طور نقش آنان در نهضت مشروطه را به یاد دارد و هرگز مبارزات آنان که مقابله با انحرافات بود، نظیر آنچه شیخ محمد خیابانی در تاریخ ثبت کرد، از یاد نخواهد برد.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه به دو دیدگاه و تفکر جدای از هم اما در ظاهر با یک هدف اشاره کرد و افزود: آیت‌الله کاشانی به عنوان پیشتاز مبارزه با استکبار با تفکری جدا از اندیشه‌های مصدق توانست نقش روحانیت در تاریخ این کشور را ماندگار کرده و پرچمدار نهضتی باشد که وی را در قله آن نشاند.

* سه وظیفه رهبران الهی بر دوش علماست

وی، معرفی شریعت اسلامی یعنی معرفی نسخه به مردم، عملیاتی کردن این نسخه و پاسداری از آن را سه وظیفه رهبران الهی دانست که بر دوش علما سنگینی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: به حق باید عنوان کرد تا امروز علمای ما در این خصوص به خوبی عمل کرده و پیشتاز این جریانات بوده‌اند.

سعیدی گفت: پیشتازی نیازمند جوهره است و این جوهره نیز الزاماتی دارد که باید علما از آن برخوردار باشند تا این پیشتازی نقش خود را در طول تاریخ بشر حفظ کند.

*تشیع مقابل اسلام سلفی و سکولاریست است

وی تصریح کرد: به فرموده رهبری معظم انقلاب پیشتازی یک امر قراردادی نیست و این امر را می‌توان به عنوان مصداق عینی در امام راحل دید که دنیا هر چه می‌گفت، ایشان با یک سخنرانی، یک خطابه یا با یک نهیب به دنیا اثبات می‌کرد که جوهره پیشتازی و رهبر دینی بودن را دارد.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: از این‌رو باید علما به عنوان دیده‌بانان جامعه بشری دارای این جوهره باشند تا پیشتازی و تاثیرگذاری آنان در جامعه حفظ شود.

وی در ادامه دو اسلام سلفی در عربستان و اسلام سکولاریست در ترکیه را مورد اشاره قرار داد و افزود: حکومت اسلامی ایران به عنوان اسلام ناب که همان تشیع است در برابر این دو اسلام قد علم کرد و تهدیدی بزرگ برای دنیای استکبار به شمار می‌رود.

سعیدی، هم‌سویی با ولی‌ فقیه را نخستین الزام پیشتازی علما در عصر کنونی خواند و گفت: روحانیت باید با ولی‌فقیه زمان که محور و جلودار انقلاب و نظام است هم‌سو بوده و با آن زاویه نداشته باشند چرا که در تاریخ مشاهده شده وقتی در مقاطعی خواص دچار دگرگونی شدند و مرزبندی آغاز شده، آثار و نتایج بدی به جای گذاشته است.

وی گفت: پس از انقلاب؛ بحران‌ها و حوادث زیادی در کشور روی داد که رهبری نظام با تدبیر و شجاعت آن را مدیریت کرد تا نظام به سلامت از آن بحران عبور کند.

حجت‌الاسلام سعیدی تصریح کرد: زمان‌شناسی دومین الزام این پیشتازی است که علما باید نسبت به زمان و متغیرهای آن حساس بوده و به عنوان چشمان بیدار جامعه در برابر هر متغیری متناسب با زمان و مکان واکنش نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به بحث متغییرها اشاره کرد و افزود: تغییر زمان جنگ تحمیلی به زمان سازندگی از جمله متغیرهایی بود که اداره کشور را با شرایط متفاوت رو‌به‌رو کرد و نیازمند مدیریت متفاوت بود که رهبری به خوبی از عهده آن برآمدند.

وی تصریح کرد: متغیر دیگر، تغییر در ماهیت جنگ از سخت‌افزاری به نرم‌افزاری بود که خواص و علما باید به این نوع تغییر حساس بوده و در برابر آن واکنش مناسب و متناسب بروز دهند.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: تغییر در عرصه فناوری و جنگ روانی نیز از آن مقوله‌هایی است که برخورد متناسب با خود را می‌طلبد.

وی افزود: متغیر بعدی گستره نفوذ و قلمرو است، روزی دشمن با حمله به کشورها سعی در نابودی آنان داشت و امروز مرزها به عقب رفته، تاثیری‌گذاری در عمق جان و دل ملت‌ها مرز نمی‌شناسد همان‌طوری‌ که امروز انقلاب ایران تاثیر خود را در جان و دل مردم دنیا گذاشته و الهام‌بخش حرکت‌های جهادی و انقلابی آنان شده است و به زعم سردمداران غربی هر جا پا گذاشته می‌شود نفوذ فرهنگ اسلامی و انقلاب ایران قابل مشاهده است.

* شعار مرگ بر آمریکا کنار زدنی نیست


وی در ادامه به بحث نادیده گرفتن یا کم‌رنگ کردن شعار مرگ بر آمریکا اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز در مطبوعات و برخی از آقایان سخنانی شنیده می‌شود که نگران‌کننده است، شعار مرگ بر آمریکا کنار زدنی نیست و رهبری بر اساس متغیرها تشخیص می‌دهند که چه باید کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: امروز اگر امام راحل زنده بودند، مستحکم‌ترین موضع را در برابر آمریکا داشتند، نباید فراموش کرد که ملت ایران بزرگ‌ترین جایگاه در عرصه مقابله و مقاومت در برابر آمریکا را دارد.

وی گفت: رهبر انقلاب با طرح نرمش قهرمانانه از مسئولان دست‌اندرکار خواستند پیش بروند اما در ادامه آنچه دیده شد دروغ و فریبی بود که از آمریکا و ایادی آن سرزد.

*برخی خواص خود را از صف امام جدا کرده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، متغیر بعدی را تغییر وضعیت خواص دانست و گفت: برخی خواص در زمان امام به‌گونه‌ای بوده و امروز در زمان رهبری به گونه دیگری شده‌اند و بعد از امام؛ صف خود را جدا کردند و رفتارشان خیلی فرق کرده، روحانیت نمی‌تواند مابین بوده و نظاره‌گر این صحنه باشد بلکه باید حق را دیده و مدافع آن باشد.

*دشمن با تحریم‌ می‌خواهد مقاومت مردم را بکشند

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: متغییر بعدی تشدید خطرات است، امروز دشمن روی تحریم‌ها تاکید دارد تا مقاومت مردم را بکشند، روحانیت وظیفه دارد مقاومت مردم را تقویت کرده و زمینه عبور از بحران فعلی را فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *