جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

در جلسه کاخ سفید چه گذشت؟

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 322952
منابع غربی می گویند دولت امریکا مهم ترین جلسه چند ماه گذشته خود در حوزه سیاست خارجی را بعد از ظهر سه شنبه گذشته (۷ آبان ۱۳۹۲/ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳) در کاخ سفید برگزار کرده است.
به گزارش جهان به نقل از ایران هسته ای، منابع غربی می گویند دولت امریکا مهم ترین جلسه چند ماه گذشته خود در حوزه سیاست خارجی را بعد از ظهر سه شنبه گذشته (۷ آبان ۱۳۹۲/ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳) در کاخ سفید برگزار کرده است.

در این جلسه که عنوان آن «مسیر آینده درباره ایران بوده» سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا، به همراه معاونان خود، بنجامین رودز و تونی بلینکن، و همچنین وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با رهبران چهار سازمان بزرگ یهودیان آمریکایی ملاقات کرده اند.

منابع غربی می گویند هدف اصلی از این ملاقات این بود که است که کاخ سفید موضع جدید مذاکراتی خود درباره ایران را برای نزدیک ترین دوستان اسراییل در امریکا توضیح بدهد.

این منبع خبر داده اند که در این جلسه تمایندگانی از ایپک، کمیته یهودیان آمریکایی، اتحادیه ضدتوهین به یهودیان در آمریکا و کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی آمریکایی حضور داشته اند.

هیچ کدام از دو طرف پس از این جلسه درباره محتوای آن سخن نگفته اند ولی تحلیلگران می گویند انتظار بسیار کمی وجود دارد که اینگونه جلسات بتواند به سرعت دیدگاه های لابی نزدیک به اسراییل در امریکا را درباره ایران دگرگون کند.

یک تحلیلگر در تهران به «ایران هسته ای» گفت: «امریکا اکنون در حال اطمینان دادن به اسراییل درباره چند مسئله است: نخست اینکه تحریم های اساسی را در ابتدای مذاکرات کم نخواهد کرد، دوم اینکه بر تعلیق غنی سازی در انتهای مذاکرات تاکید می کند و سوم اینکه تلاش خواهد کرد در گام اول، اقداماتی را از ایران درخواست کند که زمان گریز هسته ای ایران را افزایش بدهد».

وی ادامه داد: «متقابلا مهم ترین درخواست کاخ سفید این است که اولا اسراییل فشار به کنگره برای تشدید تحریم ها علیه ایران را کم کند و ثانیا جدول زمانی اقدامات کنگره با جدول زمانی مذاکرات منطبق شود».

این در حالی است که رابرت منندز رییس کمیته سیاست خارجی سنا اصرار دارد روند تحریم ها علیه ایران تنها زمانی متوقف خواهد شد که ایران غنی سازی اورانیوم را تعلیق کرده باشد.

علاوه بر این اسراییلو حامیانش اصرار دارند توقف غنی سازی در انتهای مذاکرات هدف امریکا باشد نه پیدا کردن راهی برای قابل پذیرش کردن آن.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *