جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اجرای آزمون مهارت برای فارغ التحصیلان

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 322500
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به دانشگاه های معتبر برای ادامه تحصیل دانشجویان علوم پزشکی در خارج از کشور گفت: دانشگاه هایی که در رتبه بندی های بین المللی قرار دارند نیازی به بازبینی در فهرست دانشگاه های معتبر برای ادامه تحصیل ندارند.
به گزارش جهان، دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفت وگو با مهر افزود: دانشگاه های خارجی چند دسته هستند برخی از این دانشگاهها از اعتبار بین المللی خوبی برخوردار هستند و تحصیل دانشجویان ایرانی در این دانشگاه ها به افزایش دانش پزشکی ایران نیز منجر می شود.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از دانشگاه های خارجی در هیچ رده بندی قرار ندارند و در اعتباربخشی های اولیه وزارت بهداشت نیز نشان داده اند که از اعتبار مناسبی برخوردار نیستند که ما به داوطلبان به طور اکید توصیه می کنیم که این دانشگاهها را برای ادامه تحصیل انتخاب نکنند چرا که برای اعتباربخشی تحصیلی آنها مشکل ایجاد می شود.

ضیایی یادآور شد: ما در حال طراحی آزمون مهارت هستیم که هر فردی از هر دانشگاه خارجی فارغ التحصیل شد می تواند با گذراندن این آزمون از اعتباربخشی مدرک خود اطمینان حاصل کند. به این شیوه مهم نیست فرد از کجا فارغ التحصیل شده باشد بلکه میزان مهارت لازم برای یک متخصص، فوق تخصص، فلوشیپ پزشکی بالینی یا علوم پایه ارزشیابی می شود.

به گزارش مهر در حال حاضر در فهرست وزارت بهداشت دانشگاه های ۴۰ کشور دنیا به صورت کامل و مشروط مورد تایید برای ادامه تحصیل گروه علوم پزشکی هستند. همچنین این وزارتخانه دانشگاه های ۵ کشور را از اعتبار ساقط می داند و در صورتی که فردی از سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به بعد در این دانشگاهها تحصیل کرده باشد مدرک تحصیلی وی مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *