شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

انجام تست اعتیاد سربازان

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 322483
رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) نیروی انتظامی گفت: پزشکان معین معاینات اولیه مشمولان در خواست کننده معافیت کفالت از ابتدای آبان مشخص شدند.
به گزارش جهان، سردار محمدرضا سید احمدیان در گفت وگو با مهر اظهار داشت: از طرف ستاد کل نیروهای مسلح پزشکان معتمدی شناسایی شدند و از ابتدای آبان پس از طی دوره های آموزشی با عنوان پزشک معاینات اولیه مشمولان مشخص شده اند . این پزشکان وظیفه درند معاینات اولیه را انجام داده و موارد بیماری را در برگه اولیه می نویسند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم سازمان وظیفه عمومی این مشمولان را که درخواست معافیت پزشکی می کنند به بیمارستان های معتمد خود از جمله بیمارستان امام سجاد(ع) که یکی از پرارجاع ترین مراکز است معرفی می کنند.

ارایه مشاوره معافیت پزشکی به مشمولان در بیمارستان امام سجاد(ع)


به گفته رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) نیروی انتظامی مشمولان می توانند با مراجعه به این بیمارستان مشاوره معافیت پزشکی دریافت کنند اما این بدان معنی نیست که با اعلام نظر پزشکان ما این افراد معاف می شوند یا نه، نظر نهایی را شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی اعلام می کند.

وی با بیان این که پزشکان معاینات اولیه در تمامی مناطق شهرداری دارای مطب هستند تاکید کرد: اگر اعلام نظر این پزشکان در اعلام معاینات خود دچار قصور یا بی دقتی شوند از این لیست خارج می شوند.

انجام تست اعتیاد از سربازان

دکتر احمدیان با اشاره به انجام تست اعتیاد در این بیمارستان تصریح کرد: روزانه به طور میانگین ۱۰۰ تست اعتیاد در این بیمارستان انجام می شود که ۵۰ درصد آن مربوط به افرادی است که از سوی پلیس راهور معرفی شده و مابقی نیز از سایر نهادهای دولتی می آیند. البته در این مرکز تست اعتیاد از سربازان گرفته می شود اما باید بگویم که میزان اعتیاد در میان سربازان بسیار کم و انگشت شمار است.

تروما مهمترین آسیب نیروهای پلیس


رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) نیروی انتظامی در خصوص مهمترین حوادثی که برای نیروهای پلیس پیش می آید گفت: چون بافت نیروی انتظامی جوان است بیشتر نیروها به دلیل برخورد سلاح سرد و گرم، درگیری با متهمان، تصادف و یا سقوط دچار تروما می شوند به همین دلیل مرکز تروما این بیمارستان یکی از مجهزترین مراکز است.

انجام تست سلامت روحی و روانی ماموران

وی از انجام تست سلامت گزینی روحی نیروهای پلیس خبر داد و افزود: شغل پلیس یکی از مشاغل پراسترس دنیا است و ما قبل از اینکه نیروها را استخدام کنیم سلامت گزینی روحی و روانی را انجام داده و درصدد نگهداری سلامت نیروها هستیم.

اعلام ضوابط جانبازی در نیروی انتظامی

احمدیان با اشاره به ضوابط جانبازی در نیروی انتظامی اظهار داشت: بر اساس ضوابط و قوانین موجود در نیروی انتظامی اگر فردی در حین خدمت دچار حادثه شود به عنوان معلول خدمتی شناخته شده و اگر این فرد حین عملیات دچار آسیب شود به عنوان جانباز شناخته می شود. مزایای این افراد متفاوت است به صورتی که جانبازان در صورت درخواست بازنشستگی با دو رتبه بالاتر بازنشست شده و معلولان یک رتبه بالاتر دریافت می کنند.

دریافت حقوق تا پایان عمر در صورت تشدید بیماری در حین خدمت

وی با بیان اینکه اگر فرد مریضی به خدمت وظیفه اعزام شود و در حین سربازی مریضی اش تشدید شود تا آخر عمر حقوق نیروهای ستاد کل نیروهای مسلح را دریافت می کند تاکید کرد: میزان قصور پزشکان در تشخیص بیماری سربازان قبل از اعزام بسیار اندک است و با توجه به آزمایشات تخصصی این اتفاق نادر است.

انجام مانور اغتشاشات خیابانی و زلزله

به گفته رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) نیروی انتظامی علاوه بر اقدامات درمانی در مواقع بحران این بیمارستان و سایر مراکز درمانی نیروی انتظامی در آماده باش خواهند بود تاکید کرد: جلسات فصلی را با مسئولان مدیریت بحران شهرداری داریم ضمن اینکه در طول سال مانورهای بحران از جمله زلزله، اغتشاش شهر، قطع برق بیمارستان و سناریوهای مختلف برگزار می شود.

اهدای بالاترین درجه بنیاد یلدا به وزیر بهداشت

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره بزرگداشت استاد یلدا اظهار داشت: این جشنواره با همکاری دفتر ارتباط دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان مقیم آلمان برگزار می شود. در این جشنواره دستاوردهای پژوهشی، مولکولی و بالینی در قالب ۵۲ مقاله ارایه می شود.

احمدیان ادامه داد: در جشنواره امسال از اساتید برجسته، پیشکسوت، نوآوران و مخترعان، حوزه پزشکی و هنر و پزشکی و حیطه اجتماعی تقدیر می شود. از نیروی انتظامی نیز امسال من در حوزه تلاش های اجتماعی و خانم دکتر وحیدی در بخش نوآوری و اختراعات جایزه دریافت کرده ایم.

وی افزود: در جشنواره امسال از دکتر هاشمی وزیر بهداشت در سه حوزه استاد پیشکسوت، استاد برجسته و مسئولیت اجتماعی تقدیر شده و بالاترین درجه بنیاد یلدا به ایشان اهدا می شود. البته باید بگویم انتخاب ایشان قبل از اینکه وزیر شوند انجام شده و هیچ ربطی به دوران وزارت وی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *