شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

روایت چیت چیان از زمین گیر شدن وزارتش

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 322169
وزیر نیرو گفت: در حالی که قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق ۶۸ تومان است با احتساب درآمدهای صادراتی به ازای هر کیلووات ساعت، دریافتی وزارت نیرو ۳۰ تومان است که ادامه مسیر صنعت برق با این چرخه معیوب اقتصادی امکان پذیر نیست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امروز با حضور وزیر نیرو مرکز تست بنچ توربین ۲۵ مگاواتی گروه مبنا افتتاح شد.

حمید چیت چیان در این مراسم اظهار داشت: زمانی در کشور ۹ ساعت خاموشی برنامه‌ریزی شده فقط در مرکز کشور و شهر تهران داشتیم از آن زمان تاکنون مدیریت صنعت برق در بخش‌های مختلف به صورتی ارتقا یافته که هم‌اکنون هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای در سطح کشور نداریم.

وی افزود: در صنعت برق و بویژه در بخش ساخت نیروگاه‌ها شرکت‌های موثری چون مپنا تشکیل شد که در طول ۲ دهه گذشته قدم‌های بزرگی برای ارتقای این سند برداشتند. اما هنوز نیازمند ارتقای بهره‌وری در صنعت برق هستیم.

چیتچیان با اشاره به اینکه در بند ۱۹ قانون بودجه سال جاری مکانیزم خاصی برای ارتقای بهره‌وری پیش‌بینی شده تصریح کرد: هفته گذشته آیین نامه اجرایی این بند را در دولت به تصویب رساندیم و در هفته‌های آینده اقدامات جدیدی به موجب آن برای تبدیل سیکل ساده به سیکل ترکیبی در نیروگاه‌های کشور آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر شرایط اقتصادی برای صنعت برق به نحوی باشد که فقط هزینه‌های تامین برق برای این صنعت فراهم شود صنعت برق بدون نیاز به کوچکترین حمایتی روی پای خود خواهد ایستاد و همین‌طور که در منطقه سرآمد است در آینده می‌تواند در سطح جهان موقعیت‌های خوبی به دست آورد.

وزیر نیرو با بیان اینکه چرخه معیوب اقتصاد برق ما را زمین‌گیر کرده است افزود: در حالی که قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق ۶۸ تومان است با احتساب درآمدهای صادراتی به ازای هر کیلووات ساعت دریافتی وزارت نیرو ۳۰ تومان است که ادامه مسیر صنعت برق با این چرخه معیوب اقتصادی امکان پذیر نیست.

چیت چیان تصریح کرد: ما از اصلاح اقتصاد برق سود نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم درآمدها را به نحوی به سمت هزینه‌ها سوق دهیم.

وزیر نیرو همچنین از اعلام موفقیت جدید ایران در صنعت برق در کنفرانس بین‌المللی برق ایران در هفته آینده خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
Iran, Islamic Republic of
حرف ها را جدي نگيريد مديران ارشد وزارتخانه كه ايشان گذاشته يا مدير سن بالا و يا بازنشسته دعوت بكار هستند