سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

جودوکار تهرانی از مرگ گریخت

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 322163
حضور به موقع کادر پزشکی در جریان رقابت‌های جودوی استان تهران، باعث حیات دوباره یکی از ورزشکاران شرکت‌کننده در این رقابت‌ها شد.
به گزارش جهان به نقل از فدراسیون پزشکی ورزشی، داود غضنفری دبیر کمیته پوشش مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: روز دوشنبه بیست و نهم مهرماه پیرو اعلام نیاز هیئت جودوی استان تهران اکیپ پزشکی خود را جهت پوشش پزشکی رقابت های جودوی انتخابی پیشکسوتان استان تهران در ورزشگاه شهید موگویی مستقر کردیم تا مثل همیشه همکاران ما مراقب سلامت ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقه هم باشند.

وی افزود: در جریان مسابقات یکی از جودوکاران ۵۰ ساله به نام آقای کمالی حین اجرای فن، دچار مشکل حاد تنفسی و به واقع ایست تنفسی می شود که خوشبختانه حضور به موقع پزشکیار آموزش دیده ما، تورج جماعتی مانع از ایست قلبی ورزشکار نام برده شد. به طوری که همکار ما بلافاصله با ماساژ قلبی و بازکردن راه هوایی و تنفس مصنوعی ورزشکار یاد شده را به زندگی برگرداند.

دبیر کمیته پوشش مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه پس از این مهم هیئت جودوی استان تهران با ارسال نامه‌ای از اقدام کمیته پوشش مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی و هیئت پزشکی ورزشی استان تهران قدردانی کرد، افزود: با توجه به اهمیت موضوع حضور کادر پزشکی در رقابت های ورزشی و به واقع الزامی بودن این مهم برای برگزاری تمامی رقابت های ورزشی در سراسر کشور، ما همواره در طول سال سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن رقابت های ورزشی را پوشش پزشکی دهیم و در این راه با برگزاری دوره های آموزشی مختلف همکارانمان را با چگونگی پوشش مسابقات ورزشی بیش از پیش آشنا می کنیم.

وی تصریح کرد: بی تردید تمامی همکاران ما در هیئت های استانی سراسر کشور هدفی جز تضمین سلامت ورزشکاران عزیز ندارند و این مهم را وظیفه خود می دانیم لذا به تمامی برگزار کنندگان رقابت های ورزشی در سراسر کشور توصیه می شود پیش از برگزاری هر رویدادی نسبت به حضور کادر پزشکی هیئت های پزشکی ورزشی، اطمینان حاصل کنند چرا که در غیر این صورت مسئولیت وقوع هر حادثه ای برای عهده برگزار کنندگان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *