سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

مدیرعامل جدیدبیمه سلامت ایران منصوب شد

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 322096
با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ انوشیروان محسنی بندپی به عنوان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران منصوب شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در این حکم آمده است: باتوجه به دانش و تخصص ‌،تعهد وتجارب ارزشمند جنابعالی وبنا به پیشنهاد هیات امنای صندوق تامین اجتماعی و به استناد قانون اصلاح ماده (۱۱۳) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت صندوق تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی و بیمه های درمانی مصوب ۵/۱۲/۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی،‌به موجب این حکم به عنوان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ‌ایران منصوب می شوید .

در ادامه این حکم عنوان شده است:‌ جنابعالی مستحضرید که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر حقوق مردم و به تبع آن برتامین اجتماعی تاکید دارد . بیمه سلامت سازوکاری مهم درراه تحقق حقوق مردم و تامین عدالت اجتماعی است.بالاخص درزمانی که هزینه درمان فشار زیادی را برمردم وارد می سازد ،‌انتظارمی رود تمام تلاش خود را برای کارآمد کردن نظام بیمه سلامت و کاستن از درد و رنج های مردم و بالاخص اقشارآسیب پذیرجامعه به کاربندید .

در این حکم افزوده شده است :‌ اینجانب برای تصدی وزارت،‌برنامه ای تفصیلی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده ام که در حوزه رفاه اجتماعی شامل بندهایی درخصوص بیمه سلامت است . انتظاردارم با استفاده از تمام توان کارشناسی و اجرایی وزارتخانه و سایرنیروهای موجود در کشور ،‌نسبت به اجرایی و عملیاتی ساختن این بندها اقدام نمایید .

ایجاد " فراگیری "‌درپوشش های امدادی ،‌حمایتی و بیمه ای در سطح پایه و همگانی بیمه های اجتماعی ( درمان ، بازنشستگی ) به آحاد مردم با توجه به منابع ،‌تلاش در جهت ایجاد "‌جامعیت "‌ درخدمات اجتماعی ( امدادی ، حمایتی و بیمه ای ) براساس استانداردها وشاخص های رفاه اجتماعی ،‌تلاش درجهت تکوین وفعالیت صندوق های بیمه ملی یا همگانی دردوعرصه بیمه سلامت ( سازمان بیمه سلامت ایران ) و بیمه اجتماعی به منظور تضمین وتامین حداقل زندگی درزمینه معیشت وسلامت ، بهبود نظام خدمات رسانی حوزه های بیمه ای و حمایتی وبازنگری واصلاح قوانین ومقررات درجهت تسهیل خدمت رسانی ‌،اصلاح و تقویت روش های وصول حق بیمه و تداوم تامین منابع مالی سازمان های بیمه گر ،‌طراحی سازو کارهای الزام آور برای استمرارپوشش بیمه ای و پرداخت حق بیمه ، از جمله بندهایی است که در این حکم بر آن ها تاکید شده است .

همچنین در پایان این حکم آمده است :‌ ازجنابعالی انتظار دارم به تولید ایده ،‌فکر و دانش بنیان شدن تصمیم گیری ها و اقدامات درحوزه فعالیت خود عنایت تام داشته باشید و به تدریج عقلانیت ،‌بلند مدت نگری وواقع نگری را که از ملزومات اعتدال است نهادینه سازید و توفیق روز افزون جنابعالی را در انجام وظایفی که برعهده می گیرید ازخداوند متعال خواستارم .

به گزارش ایسنا، پیش از این محمد باقرهداوند مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *