پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

خزانه کشور پر است اما دولت ریالی ندارد

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 322066
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه هیچ اتفاق جدیدی میان ایران و آمریکا رخ نداده و تغییری در سیاست های آمریکا به وجود نیامده است ، گفت: تلاش برخی از افراد و گروهها برای تحت تاثیر قرار دادن راهپیمایی ۱۳ آبان بی فایده است و این مراسم مانند سالهای گذشته برگزار می شود.
به گزارش جهان، محمدرضا باهنر در گفت وگو با مهر با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه خزانه دولت خالی است، گفت: اگر در ارتباط با مسئله بودجه عمومی دولت نگاه کنیم بودجه کاملا انقباضی بسته شده و دولت جای هیچ مانوری ندارد.

وی افزود: درآمدهای دولت باید قاعدتا صرف هزینه های جاری شود و شاید حتی با توجه به شرایط فعلی برای بودجه عمرانی هم نمی توانیم عدد جدیدی را تخصیص دهیم؛ اما اینکه کل نظام مشکل اقتصادی داشته باشد و منابع نداشته باشد این طور نیست.

باهنر با بیان اینکه صندوق توسعه ملی رقم خیلی خوبی دارد، گفت: البته این رقم در اختیار دولت نیست و طبق قوانین و ضوابط برای هزینه مشخصی تصویب شده و در همان رابطه مصرف می شود. علاوه بر این نظام دارایی های بالایی در خارج از کشور دارد و همچنین صندوق توسعه ملی نیز رقم خوبی دارد ریالی دولت داشته باشد و بتواند تا پایان سال کارهای جدیدی را شروع کند این گونه نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دولت برای انجام کارهای خود بودجه کافی ندارد، گفت: این روال هم باید به تدریج حل شود تا کشور ظرف این چند ماه به خوبی اداره شود چراکه راههایی برای بهتر اداره شدنش وجود دارد که یکی از آنها مسئله هدفمندسازی یارانه هاست.

وی تصریح کرد: دولت اگر بخواهد بر اساس سیاست های کلی گذشته برای قانون هدفمندسازی یارانه ها هزینه کند با کمبود منابع مواجه می شود، اما می شود در مورد درآمدهای هدفمندی یارانه ها و هم هزینه های آن سیاستگذاری جدید کرد و ما نیز با کمک دولت و اصلاح لایحه بودجه در صدد هستیم این مشکلات را رفع کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، همچینن با اشاره به ۱۳ آبان و سالگرد اشغال لانه جاسوسی گفت: ما تا کنون در ساختار سیاست های راهبردی آمریکا تغییری ندیدیم و اتفاق جدیدی میان ایران و آمریکا رخ نداده است، بنابراین این مراسم مانند سالهای گذشته با همان شکوه برگزار خواهد شد.

باهنر، با اشاره به مذاکرات میان ایران و آمریکا در دولت یازدهم، گفت: در این مذاکرات آمریکایی ها یکسری منافع برای خودشان تعریف کرده اند که بعضا ما این منافع را قبول نداریم و نظام جمهوری اسلامی هم منافع و اهداف خود را پیگیری می کند از اصول و ارزش هایش قاعدتا قرار نیست دست بردارد و صحبت ها و موضع گیری هایی که برخی از افراد و گروه‌ها نسبت به رابطه ایران و آمریکا برای تحت تاثیر قرار دادن این مراسم دارند، تاثیری در برگزاری مراسم ۱۳ آبان امسال نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Finland
بالاخره دولت پول دارد يا با حذف يارانه ها پولدار ميشود ؟
يك بأم و دو هواي اقاي باهنر باز هم گل كرده ....
راست حسيني چوب لأي چرخ دولت نگذاريد كه به كار أصليش برسد ...