چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

زنان‌عربستانی‌قانون‌منع‌رانندگی‌رانقض کردند

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 321908
فعالان حقوق زنان در عربستان اعلام کردند که روز گذشته (شنبه) تعدادی از زنان این کشور با تهیه و انتشار فیلم‌هایی از خود در حالی که مشغول رانندگی بودند، هشدارهای دولت را نادیده گرفتند و علیه قانون منع رانندگی برای زنان در این کشور دست به اعتراض زدند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، همچنین گروهی از سازمان‌دهندگان این اعتراضات ادعا کردند که برخی از زنان عربستانی پس از دریافت تماس‌های تلفنی از جانب افراد ناشناسی که خود را از طرف وزارت کشور معرفی کرده بودند در خانه‌های خود ماندند.

به گفته سازمان‌دهندگان این اعتراضات، پلیس همچنین اقدام به استقرار ایست‌های بازرسی در برخی مناطق ریاض و افزایش گشت‌های پلیس کرد که اقدامات فوق نشان‌دهنده حساسیت این موضوع در عربستان است.

 همچنین یکی از فعالان لغو قانون ممنوعیت رانندگی برای زنان در عربستان گفت: تعدادی از زنان این کشور با خودروهایشان به خیابان آمدند که برخی از فیلم‌های تهیه شده از این اقدامات به زودی منتشر می‌شود.

پیش از این مسئولان و مقامات سعودی به شیوه‌های مختلف از زنان عربستانی خواسته بودند که در خانه‌های خود بمانند و در این اعتراضات شرکت نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *