پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

غدیر خم واقعه‌ای انکارناپذیر است

پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 321287
آیت‌الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید شیعیان در قم، گفت: واقعه عظیم غدیر خم، انکارناپذیر است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم جشن غدیر در مسجد مقدس جمکران واقعه غدیر خم را سند مهمی در تشیع خواند و اظهار کرد: واقعه غدیر خم، انکارناپذیر است و دشمنان با بهانه‌های واهی نتوانستند این واقعه عظیم را انکار نمایند.

وی تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام در این روز مردم را با آن هوای گرم و سوزان در گرد خود جمع نکرد که تنها بگوید علی(ع) را دوست دارد و مردم باید علی(ع) را دوست داشته باشند؛ زیرا دوست داشتن علی(ع) توسط پیامبر(ع) مساله ای واضح و روشن بود و نیازی به بیان آن به این صورت وجود نداشت.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم در مورد ولایت افزود: خداوند در سوره مائده خطاب به پیامبر اسلام می‌فرماید که آن‌چه به تو نازل شده است را ابلاغ کن در حالی که همه احکام دین تا آن زمان به مردم ابلاغ شده بود و تنها مساله ولایت باقی مانده بود.

مکارم شیرازی ولایت را مکمل نبوت خواند و گفت: شیعه منطقی قوی دارد و معتقد است که ولایت مکمل نبوت است و مفسران شیعه در تفسیر این آیه چنین گفته‌اند؛ هرچند آیات متعدد دیگری نیز مساله ولایت را بیان کرده است.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده ضدشیعی در جهان یادآور شد:سعودی‌ها در مراسم حج بیش از ۶ میلیون جلد کتاب ضدشیعی را در میان حجاج بیت‌الله الحرام توزیع کرده‌اند و این گوشه‌ای از فعالیت‌های ضدشیعی است؛ زیرا از منطق پرنفوذ شیعه در جهان می‌هراسند از این رو با دروغ و تهمت قصد جلوگیری از انتشار افکار تشیع را دارند.

وی خاطرنشان کرد: فضائل امام علی(ع) از شرق تا غرب جهان را در بر گرفته است و هر روز عالم شیفته این شخصیت بزرگوار می‌شود.

وی با بیان مشخصات شیعیان از نگاه معصومین(ع) تصریح کرد:شیعه باید دارای مشخصاتی باشد که مورد قبول و پذیرش امامان معصوم و اهل بیت(ع) باشد و باید تلاش کنیم هر روز خود را به شیعیان واقعی نزدیک‌تر سازیم.

مکارم شیرازی با تاکید بر احیای فرهنگ امر به معروف اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اسلامی احیا گردد تا خداوند به واسطه گسترش امر به معروف و نهی از منکر دعاهای ما را مستجاب نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *