جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

علم الهدي:مشهد به كيش تبديل نشود

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 321193
امام جمعه مشهد با بيان اينكه مشهد نبايد به شهري توريستي مثل كيش تبديل شود گفت: مديريت شهري نبايد به جاي تخصيص امكانات به طبقه مهاجر و حاشيه نشين در جريان رفاه طلبي قرار بگيرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله احمد علم‌الهدی قبل از ظهر چهارشنبه در اولین شورای اداری شهرداری مشهد كه با حضورشهردار جدید برگزارشد، اظهار کرد: مديريت شهر مشهد با جمعيتي كه متناسب با رشد آن نيست دشوار است اما نبايد به جاي تخصيص امكانات به طبقه مهاجر و حاشيه نشين در جريان رفاه طلبي قرار گرفت.

وي با بيان اينكه کسی که خانه امام رضا(ع) را اداره می‌کند، باید مدیریتی را در نظر گیرد که با خانه امام هشتم(ع) جور آید تصریح کرد: این شهر تاکنون آبرومند اداره شده و مدیران با تلاش و زحمت و کوشش و با وجود مشکلاتی که داشته است، توانسته‌اند این شهر را حفظ کنند.

وي مرتضوي را خادم علي ابن موسي ارضا(ع) خواند و افزود: شهردارجديد مشهد با خدمت خالصانه به نظام به عنوان خادم امام هشتم و مديريت شهرمذهبي مشهد كه متعلق به امام رضاست ارزشمندترين خدمت محسوب مي شود.

وي با بيان اينكه مرزي كه رسول گرامي اسلام براي مشهد تعيين كردند تا كوههاي هزار مسجد و بينالود است تاكيد كرد: محدوده حرم مطهر رضوی را منحصر به چند صحن و قبه طلایی ایشان نيست.

آيت الله علم الهدي با تاكيد بر اينكه نشاط و سر زندگي در شهر به همكاري و هم ياري مديران وابسته است، تصريح كرد: هر پروژه عمراني تجاري و زير ساخت هاي شهري كه اجرا مي شود بايد با پيوست فرهنگي همراه باشد.

امام جمعه مشهد تاكيد كرد: تا شهادت به شيوه مقتدايمان حسين (ع) پاي انقلاب مان ايستاده ايم و هدف از تشكيل انقلاب ايران ايجاد قبه الاسلام بود نه اينكه شهر هاي ايران هم مانند ديگر كشورها اداره شود.

وي افزود: هدف اين بود كه دين در كشور مظهر و جلوه داشته باشد و دنيا با دين انس بگيرد و با ظهور امام زمان(عج) اين امر جهاني شود.

آيت الله علم الهدي گفت: این امر واقعیتی است که پای آن ایستاده‌ایم و مرجعیت دینی درايران این موضع را پیش می‌برد و در این راه یا موفق می‌شویم و یا به شهادت نائل مي رسيم.

امام جمعه مشهد بيان كرد: مديريت شهري با عشق به اهل بيت در پروژه ها و فعاليت هاي مديريتي اش بايد رنگ و بوي ديني را لحاظ كند.

وي افزود: مديريت شهر مشهد با جمعيتي كه متناسب با رشد آن نيست دشوار است اما نبايد به جاي تخصيص امكانات به طبقه مهاجر و حاشيه نشين در جريان رفاه طلبي قرار گرفت.

آيت الله علم الهدي ابراز كرد: متاسفانه مديران اين شهر به جای در اختیار قرار دادن امکانات به طبقه مهاجر و متوسط در جریان رفاه طلبی قرار گرفته و اداره شهر با نواقصی همراه است که البته مقصر آن نه شما هستید نه دیگری؛ بلکه از ابتدا این شیوه حاکم بوده است.

به گفته امام جمعه مشهد اگر برای توسعه و پیشرفت شهر مشهد مراکز تفریحی و سیاحتی را گسترش دهیم، مشهد مانند کیش می‌شود با قبه‌ای طلایی در مرکز اين شهر كه براي صاحب آن امام رضا(ع) ارزشي ندارد.

وي در ادامه بيان كرد: البته براي توسعه شهر نيازمند به سرمايه گذاري ها هستيم و اگر قرار باشد جلوی این پیشرفت را بگیریم، هزینه شهر حاصل نمی‌شود.

آيت الله علم الهدي بيان كرد: مدیریت شهر مشهد را موفق‌ترین کار و درعین حال دشوارترین فعالیت است.

وي افزود: نباید منظره‌هایی که در شهرهای توریستی مشاهده می‌شود، در مشهد ايجاد شود که این امر هویت شهری ژايتخت معنوي را بر هم مي زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *