پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۲

رانت خواران بانفوذ در دولت نميگذارند قيمت دلار پايين بيايد

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 320883
نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در شورای پول و اعتبار درباره آینده نرخ ارز به اقتصاد پرس گفت: به اعتقاد من اراده­ای برای کاهش نرخ ارز وجود ندارد.
به گزارش جهان، محمد حسن نژاد با بیان اینکه شرایط به ­گونه­ای است که از تغییر نرخ ارز، عده­ای منتفع و عده­ای متضرر خواهند شد، خاطر نشان کرد: ولی به نظر می­رسد افرادی که از بالا ماندن نرخ ارز سود می­برند از قدرت بالایی برخوردارند.

وي در ادامه افزود: مسلما اولین گروهی که از بالابودن نرخ ارز سود می­برند، صادرکنندگان هستند که در بدنه دولت از نفوذ سیاسی بالایی برخوردارند.

نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در شورای پول و اعتبار در پاسخ به این سوال خبرنگار اقتصاد پرس که پرسيد "آیا افراد بانفوذ در پست­های مهم دولت مشغول به کار هستند"گفت : لزوما این گونه نیست ولی این افراد در سطوح بالای مدیریتی دولت نفوذ دارند و به مدیران ارشد دولت مشورت می­دهند و مدیران از این افراد حرف شنوی دارند.

حسن­نژاد گفت: برخی از این افراد نیز در انتخابات هزینه­های زیادی کردند تا نامزد مورد نظرشان رای بیاورد و در حال حاضر نیز در حال بهره­برداری هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه زور رانت­خواران و بهره­برداران از نرخ بالای ارز بیش­ از بقیه گروه­هاست ؛ لذا هیچ اراده­ای برای کاهش نرخ ارز در بدنه دولت وجود ندارد.

حسن­نژاد در خصوص اعتقادات لیبرالی دولت آقاي روحاني گفت: اگر دولت به اقتصاد بازار اعتقاد داشت باید اجازه می­داد تا قیمت را بازار تعیین کند در صورتی که قیمت را بازار تعیین نمی­کند.

نماینده مردم مرند در پایان با بیان اینکه تاکید کرد: به دلیل وجود رانت خواران بانفوذ در دولت بعید است نرخ ارز کاهش یابد؛ چون اراده­ای برای کاهش ارز وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلار روزی نصف خواهد شد
محمد
رانت خوران بانفوز ؟؟؟؟؟ اين افراد همونايى نيستن كه وقتى گير ميوفتن مصلحت نيست اسمشون برده بشه؟ اين سوال رو از كى بايد پرسيد بالاخره چه زمانى مبارزه با اين مفسدان اقتصادى شروع ميشه؟ اگر نبود اعتقاد به ظهور صاحب العصر و الزمان و اينكه بالاخره مردم روى عدالت رو خواهند ديد بنده شخصا دق ميكردم تاسف تاسف تاسف كه همه ميدونن ولى كو عزم و اراده براى مبارزه