کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رانت خواران بانفوذ در دولت نميگذارند قيمت دلار پايين بيايد

30 مهر 1392 ساعت 10:21

نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در شورای پول و اعتبار درباره آینده نرخ ارز به اقتصاد پرس گفت: به اعتقاد من اراده­ای برای کاهش نرخ ارز وجود ندارد.


به گزارش جهان، محمد حسن نژاد با بیان اینکه شرایط به ­گونه­ای است که از تغییر نرخ ارز، عده­ای منتفع و عده­ای متضرر خواهند شد، خاطر نشان کرد: ولی به نظر می­رسد افرادی که از بالا ماندن نرخ ارز سود می­برند از قدرت بالایی برخوردارند.

وي در ادامه افزود: مسلما اولین گروهی که از بالابودن نرخ ارز سود می­برند، صادرکنندگان هستند که در بدنه دولت از نفوذ سیاسی بالایی برخوردارند.

نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در شورای پول و اعتبار در پاسخ به این سوال خبرنگار اقتصاد پرس که پرسيد "آیا افراد بانفوذ در پست­های مهم دولت مشغول به کار هستند"گفت : لزوما این گونه نیست ولی این افراد در سطوح بالای مدیریتی دولت نفوذ دارند و به مدیران ارشد دولت مشورت می­دهند و مدیران از این افراد حرف شنوی دارند.

حسن­نژاد گفت: برخی از این افراد نیز در انتخابات هزینه­های زیادی کردند تا نامزد مورد نظرشان رای بیاورد و در حال حاضر نیز در حال بهره­برداری هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه زور رانت­خواران و بهره­برداران از نرخ بالای ارز بیش­ از بقیه گروه­هاست ؛ لذا هیچ اراده­ای برای کاهش نرخ ارز در بدنه دولت وجود ندارد.

حسن­نژاد در خصوص اعتقادات لیبرالی دولت آقاي روحاني گفت: اگر دولت به اقتصاد بازار اعتقاد داشت باید اجازه می­داد تا قیمت را بازار تعیین کند در صورتی که قیمت را بازار تعیین نمی­کند.

نماینده مردم مرند در پایان با بیان اینکه تاکید کرد: به دلیل وجود رانت خواران بانفوذ در دولت بعید است نرخ ارز کاهش یابد؛ چون اراده­ای برای کاهش ارز وجود ندارد.


کد مطلب: 320883

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/320883/رانت-خواران-بانفوذ-دولت-نميگذارند-قيمت-دلار-پايين-بيايد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com