چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

طیبی رئیس جدید‌ جهاد دانشگاهی شد

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 319763
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دیشب حمیدرضا طیبی را به عنوان رئیس جدید جهاد دانشگاهی انتخاب کردند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه (سه‌شنبه) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار و مسایل مرتبط با موضوعات فرهنگی کشور از جمله تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

روحانی در این جلسه با تأکید بر ضرورت اتخاذ تصمیمات و مصوبات اجرایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: تصمیم‌گیری در حوزه مسایل فرهنگی کشور با توجه به فشارها و هجمه‌هایی که از سوی دشمنان تحت عناوین گوناگون صورت می‌گیرد، بار بسیار سنگینی است که امروز بر دوش شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد که در این جهت باید تلاش کرد تا با بهره‌گیری از نظرات اندیشمندان و صاحبنظران متخصص تصمیماتی قابل اجرا و کاربردی که بتواند بخشی از مشکلات فرهنگی جامعه را برطرف نماید، اتخاذ کنیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارشی که از مراحل تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور در این جلسه ارائه شد، گفت: واقعیت این است که اگر بخواهیم فرهنگ جامعه را تغییر دهیم، باید اقدامات خود را معطوف به دوره دبستان و پس از آن دبیرستان کرده و سرمایه‌گذاری خود را به سمت ارتقاء وضعیت و سطح معلمین و محیط‌های آموزشی ببریم.

روحانی توجه به آموزش و پرورش و مدارس را در وهله اول و رسیدگی به وضعیت بیکاری در کشور را در مرحله دوم از اولویت‌های کاری در خصوص تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور برشمرد و تصریح کرد: تا زمانی که مشکل بیکاری در کشور حل و فصل نشود، هیچ یک از تصمیمات فرهنگی امکان تحقق نخواهد داشت و این در حالی است که ما در کشور با پدیده بیکاری جوانان تحصیلکرده نیز روبه‌رو هستیم.

رییس جمهور افزود: امروز بسیاری از مسایل فرهنگی ما به مقررات اداری، محیطی و اجتماعی بازمی‌گردد که در این راستا باید مقررات به گونه‌ای تغییر کند تا راه‌حل درستی در جهت مبارزه با مفاسد اصلی اجتماعی پیش رو قرار گرفته تا بتوانیم در خصوص مسایل اصلی فرهنگی کشور تصمیم‌گیری کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا نقشه مهندسی فرهنگی کشور، دقیق‌تر و بی‌نقص‌تر به نتیجه نهایی برسد.

رییس جمهور همچنین در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از سفر به مقر سازمان ملل متحد، تصریح کرد: حقیقتاً انتخابات ۲۴ خرداد امسال بیش از آنچه که در داخل تصور می‌کنیم بر افکار عمومی جهان تأثیر داشته است؛ به گونه‌ای که شرایط سازمان ملل متحد، بر اساس نظر دبیر کل و بسیاری از صاحب نظران تفاوت‌های بسیاری با سال‌های گذشته داشت و این نشان می‌دهد، حماسه سیاسی که تدبیری از سوی مقام معظم رهبری بود، بسیار اثرگذار بوده است.

روحانی با بیان اینکه باید از فضای بوجود آمده بتوانیم نهایت استفاده و بهره‌برداری را در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های ملت ایران داشته باشیم، گفت: امروز زمینه خوبی در سطح جهان و منطقه بوجود آمده و چهره جدیدی از ملت ایران در دنیا مطرح است که می‌توان از این فرصت در جهت تقویت این جایگاه استفاده کرد هر چند که هنوز فاصله زیادی با ارائه چهره واقعی ملت ایران به جهانیان داریم؛ ملت ایران همواره ملتی صلح‌دوست، متمدن و بافرهنگ بودند که هرگز با هیچ کشوری دشمنی نداشتند.

رییس جمهور همچنین تصریح کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا اساتید، بزرگان علمی و فرهیختگان ما بتوانند آزادانه در سمینارها و محافل علمی جهان شرکت کنند.

در ادامه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از مراحل تدوین سند مهندسی کشور و اقدامات انجام شده در این راستا تاکنون در بخش‌های مختلف از جمله ارکان نقشه مهندسی، چگونگی طراحی کلان و راهبردی این نقشه، مبانی، ارزش‌ها و اصول و راهبردهای کلان و چارچوب نهادی سند مهندسی فرهنگی کشور ارائه شد.

همچنین در این جلسه طیبی که از سوی هیأت امنای جهاد دانشگاهی به عنوان رییس پیشنهادی جدید جهاد دانشگاهی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده بود با رأی اکثریت اعضاء برای تصدی این پست انتخاب شد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از اعضاء در ادامه مباحث جلسه پیشین نکات و پیشنهادات خود را در خصوص اقدامات آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *