پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

۳۶درصدجمعیت تهرانی‌ها جوان هستند

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 319033
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: ۳۶ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند و ۱۹ درصد جمعیت جوانان کشور دانشجویان تهران هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید شهاب‌الدین چاوشی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان افزود: اساساً جوانان یکی از عناصر ومولفه‌های قدرت ملی هر کشور محسوب می‌شوند و با عنایت به ترکیب جمعیتی جوان کشور و بویژه استان تهران، باید مشکلات جوانان را ریشه یابی و راهکاری عملیاتی واجرایی ارایه کنیم.

چاوشی تأکید کرد: استان تهران الگوی توسعه کشور است و اگر ساماندهی امور جوانان را در این استان جدی بگیریم قطعا اقدامات مثبت ما در این زمینه در کل کشور تاثیرگذار است.

وی افزود: فرافکنی و شانه خالی کردن از وظایف قانونی دستگاه‌های ذی‌ربط در امر جوانان به هیچ وجه پذیرفته نیست و انتظار این است که دستگاه‌ها با اجرا صحیح قوانین و مصوبات این جلسه به وظایف و تعهدات قانونی خود عمل کنند.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران تأکید کرد: جابجایی‌ها دردولت نباید موجب وقفه در امر خدمت رسانی به مردم شود چرا که سازمان اداری قائم به شخص نیست و تا آخرین لحظه هرکسی در هر مسئولیتی که باشد باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

چاوشی گفت: ۳۶ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند و ۱۹ درصد جمعیت جوانان کشور دانشجویان تهران هستند و این حضور پررنگ نیازمند توجه جدی به این سرمایه های آینده ساز کشور را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: امید به بهبود شرایط زندگی را باید با اقدامات عملی ارتقاء دهیم و در این راستا متولیان فرهنگی جامعه و دستگاه‌های ذی‌ربط باید خطرات ناشی از بالا رفتن سن ازدواج که البته تبعات اجتماعی منفی و زیانبار بدنبال دارد را جدی بگیرند.

چاوشی افزود:جوانها یک ظرفیت ویژه برای رشد و توسعه کشور محسوب می‌شوند و برای استفاده از این پتانسیل باید برنامه ریزی محوری، کلان و در عین حال راهبردی صورت بگیرد که این امر حساس و خطیر برعهده اعضا این جلسه نهاده شده است.

وی یادآورشد: این پذیرفتنی نیست که در جامعه‌ای که مدعی پیروی از فرهنگ دینی است، آمار طلاق روز به روز افزایش یابد و باید با یک کار گسترده علمی و پژوهشی این مشکل ریشه یابی و بحث ازدواج آسان را در جامعه باید تبدیل به یک فرهنگ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *