شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ساختار بانك ملي ايران اصلاح مي‌شود

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 318973
مديرعامل بانك ملي با اعلام اینکه ساختار بانك ملي با نگاه توسعه اي اصلاح مي شود، گفت: اين بانك، يك بنگاه اقتصادي است و سود و زيان براي يك بنگاه اقتصادي بسيار مهم است، البته درست است كه بانك ملي، يك بانكي دولتي است، اما بايد به طور جدي مسئله سودآوري را مد نظر قرار دهد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عبدالناصر همتی در نخستين نشست خود با مديران ارشد بانک ملی در سراسر كشور گفت: ديدگاه توسعه اي محور كار وي در اصلاح ساختار اين بانک است. دولت تدبير و اميد براساس اميد مردم به اصلاح امور شكل گرفته و همه همكاران بايد كمك كنند تا بانك ملي نيز در خدمت اقتصاد كشور روند رو به رشدي داشته باشد.

مدیرعامل جدید بانک ملی با بيان اينكه این بانک بانكي مهم و تاثيرگذار در كشور است و به چند كار توسعه اي اساسي و اصلاح ساختار نياز دارد تا بتواند جايگاه والاي خود در اقتصاد كشور را ارتقا دهد، افزود: تمام هم و غم ما بايد براي حل مسائل بانك ملي باشد، چرا كه اين بانك، يك بنگاه اقتصادي است و تعادل در منابع، مصارف، درآمدها و هزينه هاي آن بايد به طور جدي مد نظر قرار گيرد.

رئيس هيأت مديره بانك ملي ايران تصریح کرد: سود و زيان براي يك بنگاه اقتصادي بسيار مهم است، البته درست است كه بانك ملي، يك بانكي دولتي است، اما بايد به طور جدي مسأله سودآوري را مد نظر قرار دهد. تقويت منابع بانك، افزايش سودآوري، پيگيري جدي وصول مطالبات معوق و مشكوك الوصول، ايجاد تعادل در منابع و مصارف و تعادل در درآمدها و هزينه ها از برنامه هاي اصلي است.

وی ايجاد تغييرات در بدنه مديريتي بانك ملي را صرفاً بر اساس مصلحت و ضرورت عنوان كرد و گفت: امور سازمان را با توان و تخصص همكاران آن مجموعه به جلو مي بريم و با تجربه و تخصص و با كمك همكاران‏، بانك ملي با نگاه توسعه اي در خدمت اقتصاد كشور قرار خواهد گرفت.

همتی ارتقاي وضعيت همكاران را از برنامه هاي مهم خود در بانك ملي عنوان كرد و گفت: افزايش آموزش و بالا بردن سطح مهارت هاي شغلي و آشنايي با شيوه هاي جديد در مشاغل مختلف به طور جدي پيگيري خواهد شد. سركشي به بخش هاي مختلف بانك و آشنايي با مسائل و مشكلات همكاران از نزديك از ديگر برنامه ها است و روش كار به اين شكل است كه به صورت جمعي امور را به جلو ببريم.

مدیرعام بانک ملی ايجاد ستاد مركزي در امور سرمايه گذاري، حقوقي و وصول مطالبات و فناوري اطلاعات را جزو برنامه هاي اصلي بانك ملي عنوان و تاكيد كرد: لازم است با ايجاد وحدت رويه در اين امور و افزايش هماهنگي در بدنه، وضعيت بانك ملي را ارتقا بخشيد. در مورد بهينه سازي شعب نیز اولين چيزي كه در نگاه مشتريان مهم محسوب مي شود، وضعيت ظاهري و دلنشين شعب بانك هاست كه بايد در اين زمينه اقدامات لازم صورت گيرد چون لازمه فضاي رقابتي است.

وي با اشاره به اهميت جانمايي صحيح شعب با توجه به فضاي رقابتي فعلي ابراز داشت: با توجه به بالا رفتن قيمت تمام شده پول‏، لازم است درخصوص شعبي كه كارآمدي مناسبي ندارند، اقدام اساسي كرد، البته ضرورت دارد پيش بيني هاي لازم براي كار همكاران در شعب جديد صورت گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *