جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ایران به‌دنبال ساخت سلاح‌هسته‌ای‌نیست

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 318822
سلمان خورشید در مصاحبه با شبکه راشا تودی درباره مساله هسته‌ای ایران گفت؛ من در تعاملاتی که با ایران داشتم متقاعد شده‌ام که تهران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سلمان خورشید وزیر خارجه هند در مصاحبه با شبکه راشا تودی در پاسخ به سوالی درباره مساله هسته ای ایران گفت؛ هند روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد. ما درباره منع گسترش سلاح‌های هسته ای موضع مشخصی داریم و همواره از عدم گسترش و تکثیر سلاح های هسته ای حمایت می‌کنیم. بنابراین ما از آنچه که غیر از این باشد، حتی در روابط و دوستی خود با ایران اجتناب می‌کنیم.

سلمان خورشید افزود: اما من در تمام تعاملات خود با ایران متقاعد شده‌ام که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست. وی گفت: برای ایرانی‌ها مهم است که مواضع و هویت آنها دیده می‌شد و با احساس کرامت با آنها رفتار می‌شد در این صورت امکان مذاکره مناسب وجود داشت و هنوز هم این امیدواری وجود دارد و من فکر می‌کنم که بعد از انتخابات، ایران می‌خواهد این فرصت و شانس واقعی را دوباره ارائه کند و من امیدوارم که موثر واقع شود.

وزیر خارجه هند اضافه کرد؛ من فکر می‌کنم که آمریکا هم یک حرکت مهم و قدم بزرگ برداشته است، بسیاری در آمریکا درباره امکان یک توافق با ایران بدبین هستند اما رئیس جمهور آمریکا موضع خوبی اتخاذ کرده است.

وی درباره گزینه نظامی آمریکا علیه سوریه و ایران نیز گفت: آمریکا همواره اعلام کرده است که گزینه ها و آلترناتیوهای مختلفی در مواجهه با ایران و سوریه روی میز دارد اما من فکر می‌کنم که آنها باید آلترناتیوهای خود را متوقف کنند و به دنبال راه حلهای جایگزین و مسالمت آمیز باشند.

سلمان خورشید تاکید کرد؛ من فکر می‌کنم راه حل نظامی دیگر جواب نمی‌دهد چرا که نمونه های زیادی داریم که نشان می‌دهد استفاده از نیروی نظامی راه حل نیست. بنابراین مهم است که ما به صلح و گفت‌وگو هم شانس بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *