پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

رییس‌مجلس‌نمایندگان آمریکاعقب‌نشینی‌کرد

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 318376
در حالی که تعطیلی دولت آمریکا وارد هشتمین روز خود شده است، جان بینر رییس مجلس نمایندگان این کشور ضمن عقب نشینی از مواضع و پیش شرط های جمهوریخواهان برای تعامل و گفت وگو با کاخ سفید بر سر تصویب لایحه بودجه گفت : آماده مذاکره بدون پیش شرط با اوباما هستم.
به گزارش جهان به از ایرنا، جان بینر روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت اگر تعطیلی دولت تا هفته آینده ادامه پیدا کند، اقتصاد آمریکا به مرز ورشکستگی خواهد رسید.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان طی هشت روز گذشته که دولت اوباما تعطیل است، همواره تاکید می کنند برای تصویب افزایش سقف بدهیها در لایحه بودجه، اوباما باید طرح بیمه درمان رایگان برای شهروندان آمریکایی را به مدت یک سال به تاخیر بیندازد و همچنین بر سر تصویب بودجه با نمایندگان وارد مذاکره و داد و ستد شود.

اوباما با رد این دو شرط جمهوریخواهان آنها را به باج خواهی متهم کرد و گفت : هرگز از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد و مسوولیت تعطیلی دولت و آشفتگی در اقتصاد آمریکا را به گردن نمایندگان جمهوریخواه به رهبری جان بینر انداخت.

اوباما، هفته گذشته خطاب به مردم آمریکا، گفت مجلس نمایندگان بجای خدمت به مردم، مانع ارایه خدمت به آنان از سوی دولت می شوند.

شماری از اقتصادانان بر این باورند هشت روز تعطیلی دولت ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد آمریکا وارده کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *