جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تذکر نمایندگان به رئیس بانک مرکزی

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 317862
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه امروز در تذکرات شفاهی خود به مسئولان اجرایی از جمله وزیر کشاورزی و رئیس بانک مرکزی خواستار اصلاح و تسریع در برخی اقدامات شدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پایان جلسه علنی صبح امروز مجلس تذکرات شفاهی نمایندگان در صحن مجلس خطاب به برخی مسئولان اجرایی کشور بیان شد.

خسروی، نماینده مردم مهدی شهر در تذکری به هیات رئیسه مجلس درباره یک فوریت طرح اصلاح نظام اقتصادی گفت: این طرح به تصویب رسیده، اما مدت زیادی است که خبری از آن نیست، با این روند نمی توان حماسه اقتصادی را رقم زد.

وی همچنین در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه های ورودی و خروجی شهر سمنان مدت طولانی است که بلاتکلیف مانده در حالیکه عمده این راه ها مورد استفاده مسافران حرم امام رضا(ع) است.

این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر نیرو عنوان کرد: بحران آب در مناطق کویری را جدی بگیرید و هرچه زودتر مساله انتقال آب دریای خزر را پیگیری کنید.

در ادامه افخمی نماینده ملکان در تذکری به وزیر کشاورزی نسبت به ضرورت کسری در پرداخت خسارت محصولات کشاورزی از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

وی همچنین در تذکر دوم بر سیاستگزاری در تعیین قیمت پایه بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: به طور مثال امروز قیمت پایه انگور زیر ۲۰۰ تومان است در صورتیکه که باید این مبلغ حداقل ۱۵۰۰ تومان تعیین شده و در صورت خسارت به کشاورزان درصدی از آن جبران شود.

همچنین این نماینده مجلس خطاب به وکلای ملت عنوان کرد: نمایندگان مجلس به مساله کشاورزی به عنوان یک مطالبه جدی توجه کنند.

بر اساس این گزارش جعفری نماینده بجنورد در تذکری از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست وزارت آموزش و پرورش و وزیر علوم درخواست کرد که در خصوص اقداماتی که نسبت به سبک زندگی مورد تاکید رهبری انجام داده اند، گزارش دهند.

وی همچنین خواستار تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی شد و ابراز امیدواری کرد که قیمت تضمینی گندم بالای ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان اعلام شود.

این نماینده مجلس همچنین ضمن تقدیر از تحرک دستگاه دیپلماسی در سفر نیویورک عنوان کرد: انشاءالله رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نکات لازم را جبران کنند.

رستمیان نماینده مردم دامغان نیز در تذکری اعلام کرد: به تازگی بانک مرکزی بخشنامه ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن ۲۰ درصد از شعب دولتی بانک ها کم شود که بانک ملی این کار را از استان‌های کوچک شروع کرده در حالیکه باید این اقدام در کلانشهرها که بخش خصوصی وارد فعالیت شده است آغاز شود؛ این بخشنامه باید اصلاح شود.

وی همچنین عنوان کرد: تقاضا می کنیم بودجه کشور بر اساس شاخصه ها تنظیم شده و مدیران بر اساس شایسته سالاری انتخاب شوند. همچنین استخدام نیروها بر اساس اعلام عمومی نه سفارش خاصی انجام شود.

سلطانی نماینده بروجرد نیز نسبت به بلاتکلیف ماندن برخی مصوبات دولت قبل به دولت فعلی تذکر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *