جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

صدورمجوز مراکزترک اعتیادازسرگرفته شد

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 317524
رییس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت از ابلاغیه وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای از سرگیری صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد خبر داد.
به گزارش جهان، فیروزه جعفری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پیش از این به دستور وزیر وقت بهداشت (دکتر طریقت منفرد) و به دلیل برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای برنامه پزشک خانواده، صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی متوقف شده بود.

وی به جلسه اخیر کمیته درمان اعتیاد اشاره کرد و افزود: در جلسه ۴۰ کمیته درمان اعتیاد که در وزارت بهداشت برگزار شد، مصوب شد از آنجا که فعلا برنامه پزشک خانواده اجرایی نشده، صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی مجددا از سر گرفته شود. این مصوبه کمیته درمان با امضای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گفته رییس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت، همچنین در جلسه اخیر کمیته درمان اعتیاد مقرر شد که درباره چگونگی ارایه مجوز مراکز درمان اعتیاد در دو استان فارس و مازندران به عنوان استان‌های مجری برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، تصمیم‌های لازم اتخاذ و پس از آن اجرایی شود.

گفتنی است؛ در زمان تصدی دکتر محمدحسن طریقت منفرد بر وزارت بهداشت به دلیل برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه برنامه پزشک خانواده به سراسر کشور و لزوم ادغام خدمات ترک و درمان اعتیاد در این برنامه، صدور مجوز مراکز درمان اعتیاد متوقف شده بود که البته این امر واکنش نهادهایی همچون سازمان بهزیستی را به دنبال داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *