جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سرنخ قاچاق دارو در سیستمهای دولتی

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 317062
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: قاچاق دارو بیش از اینکه از خارج به داخل کشور باشد در بازار ناصر خسرو در جریان است، به این معنی که داروها از کانال قانونی و رسمی به دست بیماران نمی رسد.
به گزارش جهان به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری در مورد قاچاق کالا و تجهیزات پزشکی در کشور، افزود: امروزه قاچاق کالاهای پزشکی بسیار محدود است و در اصل در هیچ یک از بیمارستانهای دولتی نمی‌توان شاهد تجهیزات پزشکی غیرقانونی باشیم.

وی ادامه داد: در اصل بیمارستانهای دولتی نمی‌توانند کالای قاچاق به ویژه تجهیزات پزشکی را خریداری کنند زیرا هر کالای پزشکی باید کارخانه و نمایندگی معتبری داشته باشد در غیر این صورت هیچ نمایندگی، خدمات پس از فروش خود را به این کالاها ارایه نمی‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد قاچاق برخی تجهیزات پزشکی، تاکید کرد: این تجهیزات اغلب دستگاههای پزشکی هستند که اصولا قاچاق نمی‌شوند حال ممکن است به دلیل وجود تحریمها مجبور شویم برخی قطعات و تجهیزات را به کشور بیاوریم که آن هم از طریق سیستم نظارتی خود دولت انجام می‌شود.

وی افزود: وارد کردن دستگاههای پزشکی در کشور به معنای قاچاق کالا نیست قاچاق به معنای واردات کالا از کانال غیرطبیعی و خلاف است که یا عوارض گمرکی را پرداخت نمی‌کنند یا مجوزی از وزارت بهداشت ندارند.

شهریاری با یادآوری قاچاق دارو در کشور، تصریح کرد: قاچاق دارو بیش از اینکه از خارج به داخل کشور باشد در بازار ناصر خسرو در جریان است، به این معنی که داروها از کانال قانونی و رسمی به دست بیماران نمی رسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سیستم نظارتی ما مشکل وجود دارد و همین امر باعث قاچاق دارویی می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد کانال اصلی قاچاق دارو در کشور، گفت: اغلب افرادی که در سیستمهای دولتی کار می‌کنند یا در داروخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند این تخلفات را انجام دهند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *