سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

بازهم‌رسوایی دربی‌بی‌سی فارسی+فیلم

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 316855
شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی در پی شکست در جذب مخاطب، بارها دست به اعمالی زده که غالبا باعث ایجاد رسوایی برای این شبکه شده است.
به گزارش جهان،LONDON EYE نوشت: چندی پیش، این شبکه دولتی، برای جبران عدم همراهی و مشارکت مردم در برنامه‌هایش، در سناریویی غیرحرفه ای به پخش تماس هایی از پیش ضبط شده به جای تماس های زنده روی آورد که این سناریو به "اتاق فرمان مشترک بی بی سی و صدای آمریکا” معروف شد.

در آخرین مورد از این رسوایی ها، شبکه بی بی سی فارسی برای جبران عدم همراهی و مشارکت مردم در برنامه‌هایش، اینبار در سناریو جدید خود به پخش تماسی از سال های گذشته در برنامه "مخاطب محور” نوبت شما روی آورده است.

ماجرا از این قرار است که همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شبکه بی بی سی همگام با سایر رسانه های ضد انقلاب، ازچند روز قبل از آغاز هفته دفاع مقدس این حادثه مهم را بایکوت خبری کرد. این شبکه طی اقدامی شیطنت آمیز، در آستانه هفته دفاع مقدس، سوژه "عملکرد” سپاه را در دستور کار قرار داد.

در میان تماس هایی که در راستای سیاست های بی بی سی انگیس در برنامه نوبت شما ( تاریخ ۹۲/۶/۲۷ ) پخش شد، شخصی با عنوان "علی از تهران” در برنامه صحبت کرد که سعی داشت عملکرد سپاه را زیر سوال ببرد.

اما با توجه به سابقه منفی شبکه بی بی سی در ادعای "مخاطب محوری” و همچنین کم بودن تعداد برنامه های نوبت شما با این موضوع، به نظر می رسید مراجعه به آرشیو این برنامه که در رابطه با سپاه پخش شده است به جای تامل برانگیزی ختم خواهد شد.

بررسی برنامه نوبت شما در تاریخ ۸۸/۳/۱۵ رسوایی دیگری را برای این شبکه به بار آورد. صدا و مطالب مطرح شده از سوی یک نفر در آن تاریخ، این بار در برنامه نوبت شما مورخ ۹۲/۶/۲۷ با عنوان حسین از تهران مورد استفاده قرار گرفت و پخش شد.

گفتنی است با اینکه ژست بیطرفی این شبکه انگلیسی همیشه اقتضاء می کند که به ظاهر دو طرف موافق و مخالف نظام را در برنامه اش شرکت دهد این بار برای رسیدن حتمی به مقصودش( تحت الشعاع قرار دادن هفته دفاع مقدس)، حتی صدای یک به ظاهر موافق نظام در نوبت شما شنیده نشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید حسین
دمتون گرم
عجب ضایع میشن اینهااااا
از اونا بدتر اینایی هستند که گوششون به اونها بدهکاره...