شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کشف‌ راه‌های‌ درمانی‌ جدید سرطان

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 316604
پژوهشگران فرآیندی مرتبط با بروز التهاب سرطان را شناسایی کرده‌اند که به گفته آنها می‌تواند گزینه‌های درمانی جدید را برای بعضی از انواع تومورهای تخمدانی پیش روی محققان قرار دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محققان موسسه پرنس هنری، مرکز بهداشت موناش استرالیا، دانشگاه حسن الدین اندونزی، مرکز تحقیقات لینکون و کرایستچرچ دریافته‌اند که تومورهای سروز درجه بالای تخمدانی با تغییر پروتئینی خاص موسوم به "CXCL۱۰"، حملات طبیعی سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند.

در حالت عادی، "CXCL۱۰" سلول‌های سفید خونی را به حمله علیه بافت تومور ترغیب می‌کند و این در حالی است که بعضی از تومورهای تخمدانی می‌توانند با ایجاد تغییر در "CXCL۱۰" از این حمله جلوگیری کنند.

دکتر استفانز سرپرست این پژوهش در این رابطه می‌گوید: "این یافته‌ها درک ما را از چگونگی عملکرد بعضی از تومورها در غلبه بر واکنش‌های ایمنی ضد تومور بدن و در نتیجه شیوع آن به سایر نقاط بدن، ارتقا می‌دهد و روش‌های درمانی جدید و خاص هر توموری را در اختیار محققان قرار خواهد داد."

این پژوهش در مجله بین‌المللی "Cancer" منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *