چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

یک دقیقه لبخند بزنید؛ ۴۵ دقیقه آرام باشید

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 316348
یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در خراسان جنوبی گفت: یک دقیقه لبخند، ۴۵ دقیقه آرامش را به همراه دارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، لبخند زدن چهره را جوان­‌تر نشان می­‌دهد، عضلاتی که برای لبخند زدن استفاده می­‌شوند، صورت را بالا می­‌کشند، ­پس نیازی به کشیدن پوست صورت نیست، لبخند زدن باعث می­‌شود موفق به نظر برسید.

همه ما به سمت افرادی که لبخند می­‌زنند، کشیده می­‌شویم و این نشانه آن است که لبخندزدن یک کشش و­جذبه فوری ایجاد می­‌کند.

لبخند زدن پیامدهایی از جمله‌تنظیم تعداد ضربان قلب، شفاف شدن پوست صورت، افزایش قدرت یادگیری، افزایش اندرفین مغز، محرکی برای اشتها و هضم مواد غذایی خورده شده، احساس سرخوشی و شادی، رفع خستگی، جلوگیری از بیماری­‌های زخم معده و اثنی‌عشر، پیشگیری از سکته قلبی و سکته مغزی را دارد.

خندیدن به نوعی ورزش برای عضلات صورت، ماهیچه­‌های دهان­، بینی­، گونه­‌ها و اطراف چشم است، حتی دیافراگم­، ماهیچه­‌های شکم و شش‌ها هم بهنگام خندیدن فعال می­‌شوند.

با خندیدن با حالت هیجانی و قهقهه­، شش­‌ها از هوای بیشتری پر می‌­شوند و ­اکسیژن‌گیری بهتر می­‌شود و در این حالت ضربان قلب هم افزایش پیدا می­‌کند و خون‌رسانی به بدن بهتر می­‌شود.

معجزه‌­های لبخند زدن در زندگی را تجربه کنید

نرجس قاسمی پناه، یک ­کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: لبخندهای واقعی پیام به دیگران پیام می‌­دهد که به ما اعتماد کنید و کسانی که لبخند می‌زنند، سخاوت و برون‌گرایی بیشتری دارند.

قاسمی پناه افزود: لبخند زدن راهی برای کاهش فشار ناشی از موقعیت‌های ناراحت‌کننده است که از نظر روانشناسی به آن به آن فیدبک چهره می‌گویند، حتی وقتی به اجبار لبخند می‌زنید، برای اینکه کمی روحیه‌ شما را بهتر کند، کافی است.

وی با اشاره به اینکه لبخند زدن زندگی زناشویی را تغییر می‌­دهد، ادامه داد: لبخند خانم‌ها تاثیری جادویی بر همسران دارد و تاثیر آن حتی از ارتباط چشمی نیز بالاتر است، اما وقتی مردها به زنان لبخند می‌زنند، تاثیر آن جادویی کمتری دارد.

این­ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در­خصوص اینکه لبخند زدن برای همه شادی وهیجان می‌­آورد، تصریح کرد: با لبخند زدن فضای محیط را شادتر و استرس را از بین می‌­برد.

‌قاسمی پناه با اشاره به اینکه افرادی که زیاد لبخند می‌زنند، بیشتر عمر­ می‌کنند، یادآورشد: لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت و می­‌کند و احساس آرامش بیشتری را به وجود می‌­آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *