شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ابراز ناامیدی مخالفین سوریه از قطعنامه

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 316216
مخالفین خارج‌نشین دولت سوریه ضمن ابراز ناامیدی از صدور قطعنامه شورای امنیت در ارتباط با تسلیحات شیمیایی سوریه آن را ناکافی دانسته و محکوم کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از صدای روسیه نوشت: ریاض نسان آقا، از مخالفین دولت بشار اسد،‌ ضمن اظهار نارضایتی شدید از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه گفت: "این تسلیحات علیه مردم سوریه استفاده شده‌اند و عاملین آن باید مجازات شوند."

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه قطعنامه الزام‌آور نابودسازی تسلیحات شیمیایی سوریه را تصویب کرد.

رضوان زیاده یکی دیگر از مخالفین دولت سوریه که در استانبول مستقر است این قطعنامه را ناامیدکننده خواند.

مخالفین خواهان محاکمه بشار اسد به علت حملات شیمیایی ۲۱ آگوست هستند که منجر به کشته شدن ۱۴۰۰ نفر در غوطه واقع در حومه دمشق شد.

این در حالی است که مقامات روسی و سوری مدارک مستدل و معتبری دال بر دست داشتن تروریست‌های شورشی تحت حمایت خارجی در این حملات ارائه کرده‌اند.

دیروز نیز وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که مسکو شواهد بسیار محکمی در دست دارد که نشان می‌دهد نوع گاز سارینی که در حمله شیمیایی حومه دمشق مورد استفاده قرار گرفته، دست‌ساز بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *