پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

حملات انتحاری عراق۹۶کشته برجای‌گذاشت

يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 314848
مقامات پلیس عراق از کشته شدن ۹۶ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در حملات و بمب‌گذاری‌های انتحاری روز گذشته در این کشور خبر دادند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: مقامات پلیس عراق از کشته شدن ۹۶ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در حملات و بمب‌گذاری‌های انتحاری روز گذشته (شنبه) در این کشور خبر دادند.

در حمله دو بمب‌گذار انتحاری به گروهی از مردم عزادار در یک مراسم خاکسپاری در منطقه صدر، واقع در شرق بغداد دستکم ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند و همچنین ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مقامات پلیس عراق همچنین اعلام کردند که صبح روز شنبه درپی حمله انتحاری به یک مرکز پلیس و چندین حمله دیگر در شمال عراق ۱۰ نفر از نیروهای امنیتی این کشور از جمله ۶ افسر پلیس ویژه کشته شدند.

به‌گفته مقامات پلیس، در حادثه صبح روز شنبه عراق حمله ۴ بمب‌گذار انتحاری به مقر نیروهای ویژه در شهر باجی در ۱۸۰ کیلومتری شمال بغداد بوده است. این حمله منجر به کشته‌شدن ۶ افسر پلیس ویژه عراق و زخمی شدن ۱۷ تن دیگر شد.

در حمله دیگری در ساعات اولیه صبح امروز، افراد مسلح دو نگهبان زندان را پس از حمله به خانه‌های آنها در یک روستا نزدیک شهر موصل در ۳۶۰ کیلومتری شمال غرب بغداد به‌ضرب گلوله کشتند.

همچنین در موصل، درپی انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر کاروان نیروهای امنیتی، دو سرباز کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *