پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

برخورد با قهرمانی و شکایت از علی دایی

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 314625
رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید محسن قهرمانی در بازی سپاهان - پرسپولیس اشتباه کرد ولی رویانیان و دایی نباید به این راحتی‌ها تهمت و افترا بزنند.
به گزارش جهان، فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره اظهارات علی دایی و محمد رویانیان درباره قضاوت محسن قهرمانی در پایان دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس و طرح مواردی علیه داور بازی عنوان کرد: قطعا هر کسی که صحبت می‌کند، پاسخگوی حرف‌هایش هم هست. وظیفه داریم این مسائل را به کمیته‌ انضباطی ارجاع دهیم. البته اعضای این کمیته‌ خودشان حرف‌ها را شنیده‌ و خوانده‌اند ولی ما گزارش می‌دهیم و توقع برخورد داریم. باید قبول کنیم که در بالاترین سطح فوتبال دنیا هم داوران اشتباه می‌کنند. داور گذاشته‌ایم که حق را به حقدار برساند اما متاسفانه برخی صحبت‌ها تاسف‌آورند. داور انسان است و جایزه‌الخطا. ما در یک نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و این صحبت‌ها را نمی‌توان به این راحتی قبول کرد.

او افزود: نمی‌توان به این راحتی اتهاماتی را وارد کرد و پاسخگو نبود. یک چیز بگویم و این که آقای رویانیان گفته‌اند که داوری مبلغی از ایشان خواسته تا در یک بازی به نفع پرسپولیس سوت بزند. مساله اینجاست که خود من نباید رفتارم جوری باشد که به من پیشنهاد رشوه بدهند. من هم داور بوده‌ام ولی هیچگاه کسی به من پیشنهادی نداد. آقای رویانیان می‌توانست طبق روال قانونی این مساله را اطلاع دهد و ما آن را پیگیری کنیم. از خدایمان است که اگر نیروی فاسدی وجود دارد، شناسایی شود و سریعا کنار بگذاریمش؛ چرا که یک نیروی مشکل‌دار می‌تواند یک سیستم‌ را دچار مشکل کند.

رییس کمیته‌ داوران در ادامه با اشاره به عزم مصمم این کمیته‌ نسبت به شکایت از علی دایی و محمد رویانیان تصریح کرد: عذرخواهی این دو هیچ دردی را دوا نمی‌کند. می‌خواهیم همه به داور اعتماد کنند و اگر مشکلی هست، قانونی حل شود. نباید تهمت و افترا بزنیم و امیدوارم که مسئولان ذیربط مطابق آیین‌نامه نسبت به این مساله برخورد کنند.

اصفهانیان در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا محسن قهرمانی در بازی سپاهان برابر پرسپولیس اشتباه کرد و این که آیا احتمال دوری چند هفته‌ای او از قضاوت فوتبال وجود دارد، بیان کرد: بله. متاسفانه آقای قهرمانی در دیدار سپاهان برابر پرسپولیس اشتباه‌هایی داشت و ما هم نسبت به اشتباه‌های ایشان مطابق آیین‌نامه تصمیم‌گیری کرده و آن را اجرایی می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


samad
France
برای چی بازیکن را اخراج کرد؟
پنالتی اشتباه را می شه قبول کرد ولی اخراج نه
حرف حق را نباید زد حتی در مملکت اسلامی