جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۴ کالای عمده وارداتی ایران

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 313029
روابط‌ عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: برنج، کنجاله، دانه ذرت دامی، گندم سخت ۴ قلم عمده کالاهای وارداتی در ۵ ماهه سال ۱۳۹۲ بوده‌اند.
به گزارش جهان، در مدت یاد شده واردات برنج به ارزش یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار، کنجاله و سایر آخال‌های جامد آن به ارزش ۷۰۵ میلیون دلار، دانه ذرت دامی به ارزش ۴۹۶میلیون دلار، دانه گندم سخت به ارزش ۴۱۵ میلیون دلار، شمش از آهن و فولاد غیرممزوج به ارزش ۲۸۰میلیون دلار، پالم اولئین به ارزش ۲۶۸میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش وسایل نقلیه با موتور پیستونی، مکمل‌های دارویی برای خرده‌فروشی فاقد تولید داخلی مشابه، محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت و گرم نورد شده و ماژول نمایشگر متشکل از صفحه LCD یا LED پلاسما از دیگر اقلام عمده وارداتی در این مدت بوده‌اند.

شایان ذکر است، در ۵ ماهه سال جاری ۱۱میلیون و ۱۹۰هزار تن کالا به ارزش ۱۶میلیارد و ۳۰۷میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۳۰درصد و از لحاظ ارزش ۲۶درصد کاهش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *