پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خبر خوش برای کارفرمایان بدهکار

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 312964
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بخشودگی جرایم کارفرمایان تا پایان سال ۹۲ خبر داد و گفت: کلیه کارفرمایان تا پایان آذرماه سال جاری فرصت دارند بدهی‌های خود را پرداخت یا تقسیط کنند که در این صورت کلیه جرایم شان تا پایان سال جاری بخشوده می‌شود.
به گزارش جهان، سیدتقی نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بخشودگی جرایم کارفرمایان در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، گفت: اعتبار این طرح در بودجه سال جاری پیش‌بینی و دستورات و بخشنامه آن نیز صادر شده است.

وی در مورد طرح همسان سازی حقوق کارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: این طرح مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگانی است که جزء کارکنان و کارمندان خود سازمان بوده‌اند و بر این اساس حقوقشان تا ماه آینده ارتقا یافته و طرح همسان سازی در مورد آنها اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این طرح مربوط به همسان سازی حقوق یک میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش سازمان نیست، بیان کرد: اعتبار طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان در بودجه سال جاری تامین اجتماعی دیده نشده است.

نوربخش ادامه داد: اجرای طرح همسان سازی حقوق یک میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بار مالی زیادی به همراه دارد که باید تامین شود، اما در این راستا کارگروهی تشکیل داده‌ایم تا در این خصوص تصمیم گیری‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان باید بر اساس نرخ تورم سالانه افزایش یابد، گفت: به دنبال تجهیز منابع سازمان هستیم تا بر اساس آن حقوق مستمری بگیران طبق قانون افزایش یابد و باید بگوییم که آنچه که هم اکنون به این افراد پرداخت می‌شود مورد رضایت خود ما نیز نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با استرداد مطالباتمان از دولت و تجهیز منابع سازمان در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان گام برداریم.

نوربخش در پایان تاکید کرد: طرح همسان سازی که تا ماه‌ آینده انجام می‌شود مربوط به کارکنان و کارمندان بازنشسته خود سازمان تامین اجتماعی بوده و مربوط به سایر بازنشستگان دولت که تحت پوشش سازمان هستند، نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *