جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خجالت؛ برای اتحادیه عرب

پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 311114
وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که ائتلاف بین‌المللی برای اقدام نظامی علیه سوریه در حال تقویت است گفت که کشورهای عربی پیشنهاد پرداخت هزینه هرگونه حمله علیه سوریه را مطرح کرده‌اند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: ما در حال گسترش حمایت‌ها از این اقدام به همراه برخی کشورها مانند اتحادیه عرب هستیم.

وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به قانونگذاران این کشور اعلام کرد که کشورهای عربی پیشنهاد کرده‌اند برای دخالت نظامی آمریکا در سوریه کمک مالی فراهم کند.

هنگام سخنرانی کری گروهی از فعالان و مخالفان جنگ دست‌های خود را به نشانه اعتراض به تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه بالا بردند.

کری گفت: ما به پیشنهاد کشورهای عربی برای تقبل هزینه‌ها و ارائه کمک احترام می‌گذاریم. پاسخ قطعا مثبت است. پیشنهاد آن‌ها روی میز است.

وی این پیشنهاد را بسیار مهم خواند و اعلام کرد: برخی از آنها گفته‌اند که اگر آمریکا آماده انجام این اقدام به همان ترتیبی است که ما قبلا در سایر کشورها انجام داده‌ایم، ما این هزینه را تقبل می‌کنیم. این نشان می‌دهد که این کشورها چقدر برای این مساله ارزش قائل هستند. اما وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: کسی از این مساله حرفی نمی‌زند اما آنها در انجام این کار جدی هستند.

کری در پاسخ به اینکه آیا جدول زمانی برای دولت قابل قبول است اعلام کرد: اگر اسد مجددا از سلاح شیمیایی استفاده کرده است ترجیح می‌دهیم این اقدام را عملی کنیم.

وی افزود: کشورهای خاصی که اقدام علیه سوریه صحبت کرده‌اند عربستان، امارات، قطر، ترکیه و فرانسه بوده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: ۳۱ کشور یا سازمان به طور علنی یا محرمانه اعلام کرده‌اند که رژیم اسد مسئول این حمله است و این پیش از ارائه بسته دلایل‌ ما بود.

کری افزود: ۳۴ کشور یا سازمان نیز اعلام کرده‌اند که اگر این اتهامات صحیح باشد آنها نیز از اقدام علیه سوریه حمایت خواهند کرد.

وزیر خارجه آمریکا در دومین روز جلسه استماع نمایندگان مجلس آمریکا درباره طرح باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور برای حمله محدود علیه دولت سوریه اعلام کرد که این کشور پیشنهادات کمک فراوانی دریافت کرده است.

کری گفت: برخی از آنها حتی خواسته‌اند که بخشی از عملیات باشد. ترک‌ها و کشورهای عضو ناتو حملات شیمیایی را محکوم کرده‌اند مسئولیت آن را به گردن اسد انداخته‌اند و درخواست کرده‌اند که بخشی از این عملیات باشد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: فرانسوی‌ها برای انجام بخشی از حمله داوطلب شده‌اند. اما صادقانه بگویم ما بیش از همه نیاز به داوطلب داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *