جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انتخاب شهردار تهران در هفته آینده

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 310677
رئیس شورای چهارم شهر تهران از دیدار اعضای شورای شهر با سیدحسن خمینی و بیعت مجدد با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) در مرقد ایشان خبر داد و گفت: هفته آینده شهردار تهران انتخاب خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، احمد مسجد جامعی رئیس دبیر شورای شهر پس از استقرار در جایگاه ریاست شورا اظهار داشت: ابتدا از همه همکاران عزیزم تشکر می‌کنم و پیشاپیش از مردم عزیز کشورم تشکر می‌کنم که همچنان در انتخابات حماسه آفریدند و سخنان مقام معظم رهبری محقق شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم در استقرار این روند حرکت جمعی ما، به نشاط بیشتر در جامعه کمک کند و اولین وظیفه همه ما است.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: آنچه که در جلسه امروز دیدیم نمونه‌ای فداکاری بر افرادهای اخلاقی بود که ما بسیار به آن نیاز داریم و برای خدمت‌گذار شورا لازم است چرا که شورا ساحت عمل اجتماعی‌ است و در آن همدلی بیش از هم‌ز‌بانی لازم است و می‌تواند به انسجام ملی کمک کند.

رئیس شورای چهارم تهران گفت: ما برای داشتن شهرهایی آباد باید مردمی داشته باشیم که شهرشان را دوست دارند و نوع این دوست داشتن به رفتارهای ما برمی‌گردد و ما در ویترین رفتار اجتماعی قرار داریم و رفتارهای ما می‌تواند الگوی رفتار مردم باشد.

وی تصریح کرد: حرکت ما در شهر علاوه بر جنبه سخت‌افزاری جنبه نرم‌افزاری دارد و این جنبه علاوه بر گفتار به رفتار برمی‌گردد و ما باید به شیوه‌ای عمل کنیم که بنیان رفتارهای سالم را در جامعه بگذاریم.

مسجد جامعی تأکید کرد: بعضی از دوستان با توجه به تنوع سلایق در شورای چهارم نگرانی داشتند و این از نظر ما نه تحریم بلکه فرصت است و ما می‌توانیم خواست جامعه را انعکاس دهیم در دورانی که این تنوع کمتر بود و موفقیت کمتری داشتیم.

رئیس شورای شهر ادامه داد: در دوره سوم با مدیریت برادرم (چمران) این تنوع حول محور به وحدت و خدمت به شهر و شهروندان و توجه به کیفیت زندگی منجر به خدمات زیادی شد به طوری که در انتخابات دوستان عزیزم از همه گروه‌ها مشارکت کردند.

مسجد جامعی افزود: تهران یک ایران کوچک است که گروه‌ها، زبانها، دین‌ها و فرهنگ‌های مختلف در آن هستند و در عین حال یک وحدتی دارند و شرایط ما طوری است که برای اداره شهر حتماً باید بر فرهیختگی و فرزانگی توجه کنیم و زمینه برنامه‌سازی با فرهیختگان را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما برای اداره شهر نیاز به نظر صاحب‌نظران و فرهیختگان داریم که امیدواریم شورای چهارم در این زمینه راه شورای سوم را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه انجام شده امروز رأس ساعت ۱۵ تمامی اعضای شورای شهر دیداری با سیدحسن خمینی نوه حضرت امام (ره) در مرقد امام خواهند داشت و پس از آن با حضور در مرقد حضرت امام (ره) با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق خواهد کرد.

مسجد جامعی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از همه شوراهای کشور تشکر کنم، در شورای سوم دوستان بسیار ارزشمندی بودند از جمله نجفی که خوشبختانه در جای دیگری منشأ خدمات هستند و با ما ارتباط نزدیکی دارد.

وی ادامه داد: در دوره قبل از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای اداره شهر استفاده نشد که امیدوارم تعامل دوره چهارم با دولت بیشتر باشد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: خانم ابتکار دیگر عضو سابق شورای شهر در دوره گذشته توجه ویژه‌ای به محیط زیست داشتند و چراغ این راه را روشن نگه داشتند و این برای ما مناسب نیست که صرفاً یک روز هوای پاک داشته باشیم و نباید شهری مثل تهران اینگونه آلوده باشد.

مسجد جامعی افزود: سرکار خانم احمدی‌نژاد هم حضور مؤثری داشتند و با ما را در شورایاری‌ها کمک می‌کردند چرا که شورایاری‌ها از مهمترین دستاوردهای نظام شورایی است و در واقع خانم احمدی‌نژاد هماهنگی‌های لازم را با دولت انجام داده است که صمیمانه از وی تشکر می‌کنم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: باید از حمزه شکیب نیز تشکر کنم و بنده از وی مطالب زیادی آموختم به طوری که آقای شکیب در یک مورد هم از حقوق مردم نمی‌گذشتند و به جد پیگیری می‌کردند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: دیگر عضو شورای شهر آقای خادم در دوره قبلی بودند که باید از زحمات وی نیز تشکر کنم که با صبوری و بردباری به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌دادند.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: بیادی نایب رئیس شورای سوم نیز شجاعت و درایت پیگیر مسائل و کمک آقای چمران بود و ارتباط نزدیکی بین این دو بزرگوار بود ضمن اینکه ارتباط من و آقای چمران خیلی قدیمی است و ما در دو کوچه روبروی هم زندگی می‌کردیم و در روابط خانوادگی ما روایت خاطرات تهران قدیم و صفا و صمیمیت است و ما در خدمت ایشان هستیم و انشاءالله از تجربیات آقای چمران استفاده می‌کنیم.

مسجد جامعی تأکید کرد: در انتخابات شوراها من فکر می‌کردم تعداد خانم‌ها بیش از دو برابر می‌شود یعنی حداقل ۱۰ نفر اما این اتفاق نیفتاد و ما به حفظ مادرانه در اداره شهر نیازمندیم و امیدواریم شاهد رشد بیشتر تفکر شورایی باشیم که امام (ره) پایه‌گذار آن بود.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: ما در جلسه آینده شهردار تهران را انتخاب خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *