پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

بارش۲۰۰هزار موشک برسر صهیونیست‌ها

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 310537
حمله به سوریه و براندازی محور مقاومت در این کشور رؤیای دیرینه آمریکا و صهیونیست‌هاست، اما تهدیدهای روزافزون آمریکا علیه دمشق این روزها به ۱۱ علت فروکش کرده است.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، با وجود جدی بودن عزم آمریکا برای حمله به سوریه در راستای براندازی دولت مقاوم بشار اسد دراین کشور اما برخی مسایل وجود دارد که نگرانی عمیق کاخ سفید از نتایج احتمالی این حمله را ایجاد کرده و باعث تردید باراک اوباما رئیس جمهور این کشور و عقب‌نشینی از طرح حمله شده است، عقب‌نشینی که در سخنرانی دیشب وی به صورت ملموس مشخص بود.

آنچه می‌خوانید برخی از اطلاعات نظامی است که بنا به نوشت سایت الخبر پرس نگرانی آمریکا و سران صهیونیسم را در این راستا ایجاد کرده است.

- آخرین ارزیابی‌های جاسوسی اسرائیل نشان از آن دارد که دست کم ۲۰۰ هزار موشک در حال حاضر به سمت سرزمین‌های اشغالی نشانه رفته است، این موشک‌ها از ۴ طرف ایران، سوریه، لبنان و غزه آماده پرتاب به سمت رژیم صهیونیستی است.

- جبهه داخلی اسرائیل اعتقاد دارد حزب‌الله لبنان می‌تواند یگان موشکی خود را در هر جنگ احتمالی آینده فعال کند و در این راستا این یگان می‌تواند روزانه بیش از هزار موشک به سمت اسرائیل و بیش از صد موشک به سمت تل‌آویو پایتخت اسرائیل شلیک کند.

- موسسات امنیتی اسرائیلی برآورد کرده‌اند که منطقه مافوق امنیتی "غوش دان" در مرکز اسرائیل ممکن است با بیش از ۵ هزار موشک حزب الله لبنان هدف قرار گیرد که وزن هر کدام از آنها بالغ بر۸۸۰ کیلوگرم است.

- نگرانی سازمان‌های جاسوسی اسرائیلی این است که حزب الله لبنان به موشک‌های اصلاح شده از نوع فاتح ۱۱۰ ایرانی دست یافته باشد،‌ این موشک‌ها قابلیت کنترل از راه دور را دارند و رهگیر هستند (امکان تغییر مسیر آنها بعد از پرتاب وجود دارد).

- سامانه دفاع موشکی آمریکا در خلیج فارس و دریای مدیترانه قادر به واکنش نشان دادن به دو موشک ایرانی سجیل و عاشورا نیست، چرا که سرعت این موشک ها از سرعت عمل سامانه های دفاع موشکی بالاتر است.

- ارزیابی‌های نظامی نشان می‌دهد، جنگ علیه سوریه حتی اگر به صورت محدود آغاز شود؛ گسترش خواهد یافت و تمام منطقه را در بر خواهد گرفت.

- پهپادهای ایوب یکی دیگر از منابع نگرانی تل آویو است؛ اسرائیل با موشک های پاتریوت یا با جنگنده های اف ۱۶ می تواند این پهپادها را سرنگون کند، اما عملکرد هیچ کدام از آنها قطعی و تضمینی نیست.

- روسیه مدتی پیش اصلاحاتی را در راکت‌های کاتیوشای سنتی ایجاد کرد که برد آن‌ها را به بیش از ۲۰۰ کیلومتر رساند.

- معرکه القصیر که حزب‌الله لبنان وارد آن شده بود، ‌نشان داد که این حزب می‌تواند در بخشهای گسترده‌ای از جغرافیای خارج از تسلط خود مانند الجلیل وارد عمل شده و آن را آزاد کند.

- در انبارهای سلاح سپاه پاسداران موشک‌های ضد هوایی وجود دارد که توان آنها از موشک‌های کورنیت روسی بالاتر است، این موشک‌ها طوفان نام دارند.

- موشک‌های قابل پرتاب از سوی جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه از سکوهایی پرتاب می‌شود که می تواند در یک لحظه شش موشک را با هم پرتاب کند، این سامانه می‌تواند سامانه گنبد آهنین اسرائیل را در هم بریزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *