شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

بازگشت کلاس هفتم به آموزش و پرورش

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 308985
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بازگشت دوباره کلاس هفتم به چرخه تحصیلی آموزش و پرورش از اول مهرماه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، ابراهیم سحرخیز در این‌ باره تاکید کرد: از مهرماه امسال پایه هفتم به طور رسمی وارد نظام آموزشی کشور می‌شود و براساس تعریفی که در سند تحول صورت گرفته پایه‌های هفتم، هشتم، نهم دوره اول متوسطه و پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه نامگذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ساختار جدید نظام آموزشی چهار دوره سه‌ساله تعریف شده است، در پایان هر دوره دانش‌آموزان یک گواهی تحصیلی دریافت می‌کنند که براین اساس پس از پایان پایه‌های سوم، ششم، نهم و دوازدهم یک گواهی برای آنها صادر خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره هوشمندسازی مدارس گفت: مدارس خاص در هوشمندسازی موفق‌تر از سایر مدارس بوده‌اند و به نظر می رسد چنانچه کمک‌های مردمی به مدارس دولتی انجام شود، توسعه هوشمندسازی در مدارس دولتی نیز رونق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کل دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم بیش از شش میلیون نفر است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته باشد.

به گفته سحرخیز، تمامی کتاب‌های دانش‌آموزان به ویژه کتاب‌های جدید‌التالیف پایه اول متوسطه اول نیز تا ۱۵ شهریور ماه در تهران و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *