کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه کسی خانه مشروطه را می‌خرد؟+عکس

4 شهريور 1392 ساعت 12:45

خانه معروف مشیرالدوله پیرنیا که فرمان مشروطیت در آن نوشته شده بود فردا دوشنبه طی مزایده ای به فروش خواهد رفت.


به گزارش جهان به نقل از مجله مهر، ۱۲۲ میلیارد ریال قیمت پایه. این قیمت شاید برای یک خانه عادی، قیمت بالایی به نظر بیاید. اما خانه ای که چنین قیمتی برای آن درنظرگرفته شده است، خانه ای است که قیمت و قدمتش به درازای تاریخ مشروطیت ایران است.

خانه تاریخی پیرنیا که در لیست آگهی مزایده یک سازمان قرار دارد، فردا دوشنبه طی مزایده ای به قیمت پایه ۱۲۲ میلیارد و چهارصد هزار ریال فروخته خواهد شد.این خانه اکنون در لیست آگهی فروش (مزایده) یک سازمان گنجانده شده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000308/nf00308842-1.jpg

خانه پیرنیا واقع در خیابان لاله زار نو در ابتدای کوچه پیرنیا قرار دارد. این عمارت ابتدا جزو عمارت اصلی خانه مشیرالدوله پیرنیا بوده که بعدها رها ، متروک و مخروبه شد. قسمتی از مجموعه خانه مشیرالدوله پیرنیا که در انتهای کوچه قرار دارد ،‌ در یازدهم مرداد سال ۱۳۷۶ با شماره ۱۸۹۹ در فهرست (سیاهه)‌ آثار ملی ایران به ثبت رسید ولی این عمارت تنها قسمتی از کل مجموعه خانه بوده است.


از آنجا که واحدهای مشرف به خیابان لاله زار در سالهای گذشته به عنوان انبار و واحد تجاری مورد بهره برداری قرار گرفته بود و با توجه به مزایده گذاشتن این ملک، احتمال تخریب کامل آن و احداث مجتمع تجاری به جای آن وجود دارد.


کد مطلب: 308842

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/308842/کسی-خانه-مشروطه-می-خرد-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com