جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

احتمال ورود روسیه در جنگ احتمالی سوریه

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 308722
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا شرایط مناسبی برای حمله به سوریه ندارد، گفت: احتمال ورود روسیه در جنگ احتمالی آمریکا علیه سوریه وجود دارد.
به گزارش جهان، محمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آمریکا و کشورهای غربی و عربی و برخی کشورهای منطقه دنبال آتش افروزی هستند که به هیچ وجه به نفع آنها نیست.

وی با بیان اینکه بهانه کشورهای مخالف دولت سوریه استفاده ارتش این کشور از سلاح‌های شیمیایی است، تصریح کرد: دولت سوریه اعلام کرده که معارضان از این سلاح‌ها استفاده کرده‌‌اند و معارضان نیز دولت را در این زمینه متهم می‌کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به اعلام آمادگی دولت سوریه در زمینه کمک و همکاری با بازرسان سازمان ملل تصریح کرد: این امر نشان دهنده عدم استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی است.

این مسئول به جنگ رسانه‌ای برخی کشورهای غربی و عربی و کشورهای منطقه به همراه آمریکا علیه کشور سوریه اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد حامیان معارضان سوری تلاش دارند با این گونه جو سازی‌های به اهداف خود برسند.

اسماعیلی در مورد ورود کشورهای حامی تروریست‌ها به جنگ احتمالی گفت: آمریکا تلاش دارد که وارد جنگ شود که بعید به نظر می‌رسد وارد چنین جنگی شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا شرایط مناسبی برای ورود به جنگ در سوریه را ندارد، ادامه داد: قطعا آمریکا در صورت ورود به جنگ نتیجه لازم را نخواهد گرفت.

* تلاش رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به جنگ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به تلاش رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به جنگ علیه سوریه اشاره کرد و ادامه داد: این رژیم سخت تلاش می‌کند که این جنگ به وقوع روی دهد تا به منافع خود برسد.

این مسئول به هشدار روسیه به آمریکا در صورت حمله به سوریه یادآور شد: با دخالت نظامی غرب و آمریکا منافع روسیه در سوریه به خطر خواهد افتاد و به همین دلیل این کشور هشدار داده و ضمن اینکه خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران نیز سوریه است.

اسماعیلی به احتمال حضور روسیه در کنار سوریه در صورت حمله نظامی حامیان معارضان سوری متذکر شد: اینکه روسیه وارد جنگ احتمالی شود، بعید نیست، ولی اگر روسیه از سوریه حمایت نکند، دیگر هیچ کشوری به این کشور اعتماد نخواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: احتمال ایستادگی روسیه در مقابل تهدیدات کشورهای غربی و عربی و کشورهای منطقه به همراه آمریکا علیه کشور سوریه وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *