جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ویتامینD در بهبود بیماران قلبی موثر است

يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 308543
یک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه ویتامین D تاثیر بسزایی در بهبود بیماران قلبی دارد، اذعان کرد: یکی از منابع ویتامین D نورخورشید، رژیم غذایی مناسب و مکمل‌­های غذایی هستند.
به گزارش جهان، محمد جعفرنژاد در گفت و­گو با ایسنا گفت: یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر که بیشتر در بین زنان رخ می‌دهد بیماری‌های قلبی یا همان سکته قلبی است.

جعفرنژاد با اشاره به اینکه درد قفسه سینه یکی از علائم حمله قلبی است، افزود: فرد ممکن است احساس فشردگی و سنگینی در قفسه سینه کند که این درد می­‌تواند در هر جایی از قفسه سینه باشد.

وی ادامه داد: از دیگر علائم این بیماری شامل درد معده، عرق سرد، تنگی نفس، تهوع، سرگیجه، دیابت، احساس سبکی سر است که با پیشگیری هر یک می‌توان از این بیماری جلوگیری کرد.

این پزشک متخصص در خصوص اینکه ورزش می­‌تواند اثر مثبتی در بیماران داشته باشد، اظهار کرد: ورزش منظم به مقدار ۳ تا ۵ بار در هفته و هر بار ۳۰ تا ۳۵ دقیقه به تقویت قلب و بهبود سلامتی بدن فرد کمک می­‌کند.

جعفرنژاد با اشاره به اینکه ویتامین D تاثیر بسزایی در بهبود بیماران قلبی دارد، اذعان کرد: یکی از منابع ویتامین D نورخورشید، رژیم غذایی مناسب و مکمل‌­های غذایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ورزش مخصوص برای بیماران قلبی، شناخت عوامل خطر حمله قلبی و کاهش آن­ها، مقابله با استرس، عصبانیت و افسردگی در کاهش ابتلا به این بیماری بسیار کمک کننده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *