جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بلاتکلیفی مرغداران

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 308327
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از لغو شدن جلسه وزیر جهاد کشاورزی با اتحادیه‌ها درباره مشکلات نهاده خبرداد و گفت: با کمبود خوراک طیور نگرانی از افزایش قیمت محصولات پروتئینی با آغاز دانشگاه‌های کشور وجود دارد.
به گزارش جهان، حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه قرار بود ۱۰ اتحادیه تولیدکنندگان هفته گذشته با وزیر جهاد کشاورزی جلسه‌ داشته باشند، گفت: جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته با وزیر جهاد کشاورزی به جلسه عمومی تبدیل شد و متعاقب آن قرار شد روز چهارشنبه جلسه با اتحادیه‌های تولید برگزار شود اما برگزار نشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران افزود: لغو جلسه تولیدکنندگان با وزیر کشاورزی در حالی است که تولید‌کنندگان این بخش با مشکلات جدی در زمینه افزایش قیمت نهاده و کمبود آن در بازار از ماه‌ها پیش مواجهند.

قیمت مرغ و تخم‌مرغ به دلیل کمبود نهاده و افزایش قیمت، سیر صعودی پیدا کرده و مرغ به کیلویی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و تخم مرغ به شانه‌ای ۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

مقدم‌نیا در پاسخ به اینکه آیا محموله‌های کشتی خوراک طیور به تازگی از گمرک ترخیص شده است، گفت: برخی از این شرکتها نهاده با ارز ۲۴۷۷ وارد کرده‌اند،اما حاضر نیستند به همان قیمت مصوب قبلی شرکت پشتیبانی امور دام که سویا کیلویی ۱۰۵۰ تومان بود تحویل دهند.

وی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با توجه به اینکه ارز مرجع وارداتی از ۱۲۲۶ تومان به ۲۴۷۷ تومان تغییر یافته است، نرخ جدیدی برای نهاده‌های وارداتی ابلاغ نمی‌کنند.

مقدم‌نیا گفت: نتیجه آن شده است نهاده‌هایی هم که در وضعیت کمبود بازار وارد شده‌اند نیز به دلیل بلاتکلیفی و مشخص نبودن قیمت به دست مرغداران نمی‌رسد.

پیش از این وزارت صنعت اعلام کرد مابه‌التفاوت ارز مرجع ۱۲۲۶ و ۲۴۷۷ به واردکنندگان پرداخت خواهد شد،اما وارد کنندگان اعلام می کنند چنین مابه‌التفاوتی را دریافت نکرده‌اند.

مقدم‌نیا پیشنهاد کرد برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات پروتئینی در بازار، دولت در اولین فرصت تلاش کند نهاده‌های طیور با هر نرخ ارزی که صلاح می‌داند وارد کشور شود و بعد در فرصت مناسب فرمول و نحوه پرداخت مابه‌التفاوت‌ها را اعلام کند.

وی ابراز نگرانی کرد که با آغاز فصل دانشگاه‌ها که میزان مصرف بالا می‌رود با ادامه روند موجود، قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار افزایش زیادی داشته باشد.

حسن روحانی رئیس جمهور امروز در حرم امام خمینی(ره) اعلام کرد: در جلسه فردای هیئت دولت کارگروهی را مشخص می‌کنیم که ظرف ۱۵ روز تمام موانع رونق اقتصادی را بررسی و برطرف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *