پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

روحانی هم پیام مجلس را دریافت کند

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 307745
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب برخی افراد که از سوی مجلس رای اعتماد نگرفته‌اند در پست های کلیدی دیگر، گفت: آقای روحانی باید در این ارتباط مجلس را توجیه کند؛ این تکرار همان کاری است که آقای احمدی نژاد انجام داد.
به گزارش جهان، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رسا، انتصاب برخی وزرای پیشنهادی رد صلاحیت شده را در پست های کلیدی دیگر نشانه بی اعتنایی به رأی کارشناسی مجلس دانست و اظهار داشت: این کار طبیعتا می تواند روابط دولت و مجلس که با آن حسن استقبال پیش آمده بود را یک مقدار سرد کند.

وی افزود: آقای روحانی حتما باید در ارتباط با انتخاب این گزینه ها در پست های دیگر توجیهات خود را به مجلس نیز ارائه دهد؛ وقتی که مجلس به وزیری رأی اعتماد نمی دهد یعنی این فرد هیچ گونه قابلیتی در انجام وظایف مدیریتی مشابه در بخش های دیگر دولت را ندارد.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس دلیل رأی نیاوردن این افراد را ارتباط داشتن با فتنه و شبهه هایی از این دست دانست و گفت: اگر عدم صلاحیت اینها در مسائل کارشناسی و توانمندی بود شاید می توانستند در بخش های دیگر به کار گیری شوند اما وقتی این افراد در مسائل عمومی صلاحیت ندارند یعنی نه تنها در وزارتخانه که در جاهای دیگر هم این وضعیت را دارند.

حجت الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: این همان ایرادی است که برخی از همین افراد به دولت آقای احمدی نژاد می گرفتند؛ رییس جمهور پیشین نیز کسانی را که رأی اعتماد نمی گرفتند در بخش‌های دیگر منصوب می کردند از جمله آنها جریان انحرافی و آقای مشایی بود که از جایی برداشته و در جاهای کلیدی دیگر قرار دادند.

دولت نیز در انتخاب وزاری جدید به خواسته ها و ملاحظات مجلس مجلس توجه کند


وی درباره کسانی که در آینده به مجلس معرفی خواهند شد به دولت توصیه کرد: با توجه به حساسیت و دقت نظری که مجلس دارد، همان گونه که ما با تمام قوا و حسن اعتماد نسبت به کابینه پیشنهادی عمل کردیم دولت نیز به ملاحظات و خواسته های مجلس توجه کند و حسن همکاری خود را با ما در انجام وظیفه که همان نظارت و تأیید صلاحیت ها است به اثبات برساند.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت رأی نیاوردن این سه وزیر پیشنهادی را نشان دهنده دقت و کار کارشناسی نمایندگان دانست و گفت: با وجود تلاش‌هایی که از سوی برخی در صحن علنی مجلس برای رأی آوری این افراد صورت گرفت نمایندگان به اینها رأی اعتماد ندادند و این کار را بر اساس وظیفه خود و در نهایت همکاری و همراهی با دولت انجام دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره رأی حداکثری کابینه پیشنهادی دولت،‌ ابراز داشت: به هیچ وجه دولت‌های گذشته تا این اندازه از مجلس رأی اعتماد نگرفته بودند این نشان می دهد که مجلس با حسن نیت بسیار بالا و طبق وظیفه خود به کسانی که احساس کرده واجد شرایط هستند و از عهده این کار بر می آیند رأی اعتماد داده است.

حجت الاسلام پژمان‌فر آرای پنج وزیر را قابل توجه دانست و گفت: وزیر اقتصاد، وزیر دفاع، وزیر بهداشت و درمان، وزیر کشور و وزیر نیرو درصد آرای بالایی داشتند که در گذشته چنین چیزی سابقه نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *