جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تحولات مسجد الفتح مصر+عکس

يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 307046
۱۰ عکس زیر به صورت نمادین مرحله به مرحله حمله ارتش مصر به حامیان رئیس‌جمهور برکنارشده مصر در مسجد فتح قاهره و تخلیه این مسجد را نشان می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، از عصر روز جمعه تعداد زیادی از حامیان « محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر که تعدادی کشته و زخمی هم در کنار آنها بود در مسجد الفتح پناه گرفته بودند و رسانه های مصری گزارش دادند که نیروهای امنیتی برای خارج کردن آنها از این مسجد از گاز اشک آور استفاده کرده اند.









بعد از محاصره چند ساعته مسجد الفتح که حامیان مرسی در آن تحصن کرده بودند نیروهای امنیتی تعداد زیادی از آنها را از این مسجد خارج کردند.







تعداد دیگری از حامیان مرسی همچنان در مسجد حضور داشتند که نیروهای امنیتی اعلام کردند که با مذاکره تلاش خواهند کرد آنها را از مسجد خارج کنند.









مقامات مصری اعلام کردند دستور بسته شدن مساجد پس از هر نماز را اعلام کردند.






حامیان مرسی از دو هفته قبل در اطراف مسجد «رابعه العدویه» و همچنین میدان «النهضه» دست به تحصن زدند و آزادی «محمد مرسی» را خواستار شدند. ارتش صبح جمعه به این معترضان حمله کرد. در این حمله مسجد «رابعه العدویه» نیز به طور کامل در آتش سوخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *