جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عجیب‌ترین دلایل اضافه وزن

يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 306915
چاقی و اضافه وزن از جمله مواردی است که این روزها در میان جوانان بسیار دیده می شود. استفاده از مواد غذایی مانند فست فودها یا شیرینی های مختلف از مهمترین دلایل چاقی هستند اما برخی افراد بدون آنکه از این خوراکی ها استفاده کنند چاق می شوند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، بسیاری دلیل اصلی چاقی را پرخوری و استفاده از مواد غذایی نامناسب برای بدن می دانند اما پزشکان پس از سال ها تحقیق به موارد دیگری نیز دست پیدا کرده اند که میتوانند به روند افزایش وزن کمک کنند. این موارد شاید خیلی به نظر تاثیر گذار نباشند اما به طور پنهانی بدن را اذیت خواهند کرد.

** افسردگی اولین موردی است که باعث افزایش وزن می شود. متخصصین تغذیه به این نکته رسیده اند که احساس افسردگی و سرخوردگی در انسان می تواند باعث بروز چاقی شود. افسردگی حالتی برای بدن ایجاد می کند که چربی ها به راحتی جذب می شوند و سریعا در جای خود قرار می گیرند. همچنین قرص هایی که برای درمان این بیماری مصرف می شود شاید تنها برای شاداب کردن باشند اما می توانند باعث جذب موادی مانند قند و چربی شوند.

** گوارش آرام و مشکلاتی که برای این دستگاه بدن به وجود می آید یکی از دلایلی است که می تواند باعث چاقی شود. افرادی که روزانه سه بار به دستشویی می روند از این مورد مستثنی هستند اما اگر کمتر از این به دستشویی مراجعه می کنید حتما دچار مشکلات گوارشی و گوارش ارام هستید به همین علت ممکن است طی چند هفته دچار اضافه وزن شود.

** نبود ویتامین و مواد مغذی خاص در بدن دلیل دیگری برای چاق شدن است. کمبود وتامین دی، منیزیم یا اهن میتوانند سیستم بدن را مجبور به جذب بیشتر چربی کنند. همچنین در صورت نبود مواد مغذی بدن انرژی لازم برای فعالیت های بدنی را نداشته و خیلی زود قوای خود را از دست می دهد. با نبود انرژی فرصت ورزش کردن و سوزاندن چربی های اضاقی از شما گرفته خواهد شد و به مرور وزنتان افزایش می یابد.

** اگر سن شما بالارفته است و وارد دهه چهارم زندگی خود شده اید باید منتظر افزایش وزن باشید زیرا میزان سوزاندن کالری در این سن رو به کاهش می رود و دیگر نمی توانید به مانند جوانی وزن خود را کنترل کنید.. افزایش وزن در دوران میانسالی و کهنسالی تنها با پرهیزهای غذایی انجام ورزش به طور منظم کنترل می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *