جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

قانون شکنان فتنه ۸۸ متعهد به حفظ ارزش‌های انقلاب نیستند

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 306197
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: کسی که در فتنه ۸۸ سابقه‌ای سرشار از قانون شکنی و ایجاد تشنج در فضای دانشگاه را دارد، نمی‌تواند خود را مدیون و متعهد به حفظ و پاسداری آرما‌ن‌ها و ارزش‌های انقلاب بداند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌ای در رابطه با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هنوز رایحه خوش حضور پرشور مردم در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد وجود دارد، اعلام کرد: وزیر علومی مورد تایید جنبش دانشجویی است که در سابقه خود رویکرد شفاف و قاطعی نسبت به بدخواهان نظام جمهوری اسلامی به خصوص در فتنه ۸۸ داشته باشد.

این دانشجویان ادامه دادند: شعارها و مواضع اعتدال گرایانه و مردم پسند حسن روحانی را هنوز فراموش نکرده‌ایم که ملت را مجاب کرد که وی را از بین سایر نامزدهای تصدی پاستور برگزینند اما پس از انتخاب روحانی گروه‌ها و جنا‌ح‌هایی خاص سعی در گنجاندن نام افراد مورد وثوق خود در کابینه را داشتند که این موضوع با اعلام اسامی وزرای پیشنهادی تقریبا آشکار شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با اشاره به حیرت جامعه دانشگاهی از اعلام وزیر پیشنهادی وزارتخانه علوم بیان کرد: با توجه به سابقه جعفر میلی منفرد، رابطه او را با اعتدال متوجه نمی‌شویم.

در این بیانیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار خود با اساتید دانشگاه در روز ۱۵ مرداد امسال درباره حرکت علمی کشور و فضای دانشگاه، به حفظ گفتمان علم و پیشرفت علمی، جلوگیری از رفتن فضای دانشگاه به سمت مسائلی پوچ، عدم تاثیر پذیری فضای دانشگاه از جریان های سیاسی و مدیون و متعهد دانستن همه افراد به حفظ و پاسداری آرمان ها و ارزش های انقلاب تاکید شده و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کشور خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشتند: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و شعارهای اعتدال گرایانه رئیس جمهور آیا کسی که سابقه او در فتنه ۸۸ سرشار از قانون شکنی و ایجاد تشنج در فضای دانشگاه بوده است می‌تواند خود را مدیون و متعهد به حفظ و پاسداری آرما‌ن‌ها و ارزش‌های انقلاب بداند؟ آیا فردی که کارنامه او کاملا موید سیاست زدگی است می‌تواند درک درستی از فضای دانشگاه و روحیات دانشجویان داشته باشد؟

سوال دیگری که در این بیانیه مطرح شد این بود که آیا کسی که بجای برگزاری کلاس‌های درس و امتحانات در دانشگاه به تحصن می‌پردازد می‌تواند به حفظ گفتمان علم و پیشرفت علمی کشور کمک کند یا همچون سدی محکم در مقابل این حرکت علمی می‌ایستد؟

دانشجویان بسیجی در این بیانیه اضافه کردند: آیا فردی که همواره حضورش با افراط و تفریط همراه بوده است توانایی پیگیری مش اعتدالی و ایجاد فضای مطلوب و مناسب در فضای دانشگاه را دارد؟ آیا کسی که حتی بعد از گذشت چهار سال بخاطر اعمال اشتباه و غیرقانونی خود در فتنه ۸۸ عذرخواهی نکرده است صلاحیت گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس را دارد؟

در ادامه این بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: میثاقی را که با امام، رهبری، شهدا و مردم بسته‌اید به یاد داشته باشید ما دانشجویان در سنگر مطالبه پشت درهای بهارستان منتظر رای آگاهانه شما به وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه حساسی همچون وزارت علوم که مواضع روشنی در مرزبندی با دشمنان نظام نداشته است، هستیم.

دانشجویان تأکید کردند: وزیر علومی مورد تایید جنبش دانشجویی است که در سابقه خود رویکرد شفاف و قاطعی نسبت به بدخواهان نظام جمهوری اسلامی خصوصا در فتنه ۸۸ داشته باشد.

امضاء کنندگان:

۱)بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

۲)بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

۳)بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر

۴)بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

۵)بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

۶)بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

۷)بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

۸)بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

۹) بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد

۱۰) بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مگر آنها به ارزشهاب انقلاب اعتقاد دارند که متعهد به حفظ آنها باشند؟