جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۲۵

چند سوال اساسی از ساپورت پوش‌ها

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 306095
یا زیر پای شهر سست شده یا زیر پای اعتقادات ما. یا کسی دیگر برایش مهم نیست یا همه خود را به خواب خرگوشی زده اند. روزهاست که برخی از آدم های شهر رنگ و رو عوض کرده اند و آنطور که می خواهند زندگی می کنند نه آنطور که قانون و عرف برای آنان تعیین کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ، این روزها سر بالا گرفتن در شهر کمی سخت شده چرا که حتی اگر بخواهیم هم نمی توانیم چشم بر لرزش دل ببندیم و بی اختیار تن به لرزشی ناخواسته ندهیم.

این روزها در سایه بی تدبیری مسئولان فرهنگی که کم کم کوله بارشان را به مقصد خانه بسته اند و کاری به میز تصدی گریشان ندارند " حجاب " به فراموشی سپرده شده تا حجاب معقول و جامعه پسند جای خود را به ساپرت هایی تنگ و بدن نما بدهد غافل از اینکه این مهر سیاهی بر پرونده آنان که بر روی حقیقت چشم پوشیده اند و عطای ساعات آخر کار را به لقایش بخشیده اند ثبت خواهد شد.

جالب تر از این که در ماه های اخیر دیگر خبری از گشت های به اصطلاح ارشاد نیست. گشتی هایی که تا چندی پیش حتی به تار مویی گیر می دادند و هم اکنون در برابر این ساپرت های تن نما خود را در پستویی پنهان کرده اند. این کم کاری این سوال را به وجود می آورد که آیا آشپز فرهنگی کشور چند نفر شده است که اینگونه " آش " تهیه شده برای حجاب گاه شور می شود و گاه بی نمک؟

در یادداشت پیش روی هدف اصلی زیر سوال بردن مسئولان نیست چرا که دیوار این آقایان چنان بلند است که دست ما به آنها نخواهد رسید و حتی پاسخی در خورد در برابر سوالات ایجاد شده در این حوزه را نمی دهند بلکه هدف همین مردمی اند که در کف خیابان ها هر روز رفت و آمد می کنند و برخی از آنها با همین پوشش به اصطلاح روشنفکرانه این سوال را در ذهن ایجاد می کنند که آیا اینجا " ایران است "؟

شنا کردن بر خلاف جهت حرکت رودخانه همیشه سخت و طاقت فرسا بوده اما از زمانی که رودخانه فرهنگ کشور در حوزه حجاب دیگر جریانی را در خود نمی بیند و عملا به آبراهی که حتی عمق آن به یک وجب هم نمی رسد تبدیل شده حرکت برخلافش دیگر سخت نیست و هر کس هر طور و به هر نحو که دوس دارد می تواند بپوشد و بگردد و نهایتا اگر کسی به او بگوید بالای چشمت ابروست وی را به باد مشت و لگد بگیرد و آخر چند صد نفر برای وی " به به " و چه چه " کنند که چه خوب بلایی سر آدم " فضول " آوردی.

سوال ما از افرادی که با این نوع پوشش به دنبال خودنمایی در سطح جامعه هستند این است که آیا فرهنگ خانوادگی و نه فرهنگ عمومی جامعه، اجازه ورود نگاه های دریده به حریم شخصی آنان را می دهد؟

آیا این خانم های به اصطلاح " مد پوش " تا کنون صفحات جراید را ورق نزده اند و حوادث تلخ را نخوانند که به دلیل عدم کنترل غرایض چگونه رقم خورده است؟ مردانی که تنها به خاطر ظاهر یک خانم وی را دزدیده اند... چندین بار مورد تجاوز قرار داده اند .... و نهایتا جنازه سوخته وی را در گوشه ای از بیابان های شهر رها کرده اند.

سوال دیگر از ساپرت پوش های گرامی این است که تا کنون چند نفر از آنان با خیانت رو به رو شده اند؟ تا کنون چند نفر از ساپرت پوش ها روابطی را شروع کرده اند که مردان آن سوی رابطه تنها به خاطر خواسته های جسمی به آنان گرایش پیدا کرده اند؟ تا کنون چند نفر از این دوستان شکست عشقی را تجربه کرده اند؟ تا کنون چند نفر از آنان مورد تجاوز روحی قرار گرفته اند؟ آیا عموما میزان آزار و اذیتی که به این افراد وارد می شود قابل مقایسه با آن دسته از بانوانی است که سطح پوشش عمومی و قابل قبول جامعه را رعایت می کنند؟

عموما کسانی که با لباس های بدن نما در سطح جامعه حضور می یابند در برابر این سوال که چرا این پوشش را انتخاب کرده اید این پاسخ را از آستین خود بیرون می آورند که " پوشش مقوله ای شخصی است و به کسی ربط ندارد ".

در پاسخ به این استدلال کودکانه باید گفت که هر کشوری در سطح جهان برای پوشش و نوع حضور در جامعه برای ساکنان خود حداقل هایی را در نظر گرفته است و این مقوله برای ایران نیز صدق می کند. زمانی پوشش افراد جنبه خصوصی می یابد که در چارچوب های دیوار شخصی شکل گرفته باشد ولی وقتی فرد در سطح جامعه حضور می یابد دیگر نوع پوشش او محوریت خصوصی بودن را از دست می دهد چرا که اینجا در برابر اذهان عمومی ظاهر شده و خود را در مقام مقایسه و اظهار نظر آنان قرار می دهد.

سوالی که وجدانا طرفداران پوشش آزاد باید به آن، نه به ما و نه به مردم، بلکه به خود پاسخ دهند این است آیا خودشان واقف بر این هستند که با حضور این گونه شان در سطح جامعه افراد چه نوع برداشت زننده ای از آنها در ذهن می پرورانند؟ آیا کسی که خود را در یک جایگاه و مقام اجتماعی می بیند عموما می تواند قبول کند که هر ذهن هرزه ای برای وی شناسنامه ای جداگانه صادر کند و بر اساس آن هویتی جدید برای وی بسازد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آیا فقط رد شدن از چراغ قرمز یا چند کیلومتر بیشتر از حد مجاز رانندگی کردن مستحق جریمه و توقف خود رو و گرفتن مدارک افراد است؟ آیا کسانی که به اشکال دیگر حقوق شهروندان را زیر پا می گذارند نباید متوقف شوند(حتی در پیاده رو خیابان) و از آن ها کارت ملی شان درخواست شود و برایشان پرونده امتیاز منفی اجتماعی درج شود؟ یک شهروند تا چه اندازه می تواند امتیاز منفی ناشی از تجاوز به حقوق دیگران داشته باشد و کسی چیزی به او نگوید؟
ازادی
حالا کی حق دیگران را زیر پا گذاشته زمین برای خداست نه برای تو که میخای برای راه رفتنش یا ... قانون تعیین کنی
شاهد
Iran, Islamic Republic of
من چادری هستم. اما حتی من هم از تجاوزات جسمی، روحی و عاطفی برخی مردان این جامعه در امان نبوده ام!!!!!!!
United States
در میان مردان هستند افرادی که با بی حیایی برای ارضای حس شهوانی خود به هر زنی با هر شانی گیر می دن اما در بین چادر به سر ها (نه چادری ها) هم هستند کسانیکه رفتارشون بدتر از برخی بد حجاب ها و بی حجاب هاست که خود محرک افراد لاقید هست. این ها جای بحث و کارشناسی داره اما دلیلی بر رد درست بودن کلیت استفاده از حجاب و چادر نمیشه.
منتقد
United States
یعنی چی این حرف شما دوست من شما با نقص در جزء نمیتونی کل رو مخدوش کنی
حالا که فردی با رعایت قانون هم تصادف میکنه در رانندگی باید قانون رو زیر سوال برد و تمکین به اون رو صحیح ندونست یا باید گفت در هر بخشی از جامعه افرادی تند رو هست در لباس افراد خوب ؟!
روزی آخوندی دزدی کرده گفتند بزرگان نگویید اخوندی دزدی کرده بگید دزدی در لباس آخوندی دزدی کرده .
چادر صرف و بدون رعايت جوانب و رفتار و گفتار معنا ندارد. بنده و دوستانم هم چادري هستيم و خدا را شكر با رعايت عفاف در ظاهر و كلام و رفتار با وجود سروكارداشتن با آقايان مشكلي نداشته ايم. و در جامعه با رعايت حدود كاملا فعاليت داريم.
th
من هم چادریم و گاها رفتار نادرست دیده ام اما در برابر دوستان بدحجاب خودم این مساله برای من یک در برابر 1000 بوده. بارها دیروقت به خانه بر گشتم یا در ساعات خلوت از مسیرهای خلوت مجبور به تردد شدم و هیچ تعرضی ندیدم در حالیکه از زنانی با پوشش نامناسب شکایت بسیار شنیده ام
حضرت آيت الله خامنه اي سال 1377/ در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سر دبیران نشریات دانشجویی فرمودند:
"من همین امر به معروف و نهى از منكر زبانى را ولو به شكل خیلى راحت و آرام و بدون هیچ خشونت و دعوایى واقعاً یكى از معجزات اسلام مى دانم. مثلاً یک نفر کار خلافى مى کند، مى گویند آقا شما این کار را نباید مى کردى. اين مطلب را بگو و برو. مى گوید او برمى گردد دو تا فحش به من مى دهد. خیلى خوب؛ حالا دو تا فحش هم به شما بدهد؛ براى خاطر امر خدا تحمّل كنید. اگر نفر دوم هم بگوید آقا شما باید این کار را نمى کردى؛ بدانید اگر دعوا هم بکند، دعوايش كمتر از آنى است كه با نفر اوّل كرده است. نفر سوم و نفر دهم و نفر بیستم هم همین طور. بنابراین، اگر نهى از منکر باب شد و تا نفر بیستم رسید، شما خیال مى كنید آن آدم ديگر آن كار را تکرار خواهد كرد؟! نهى از منکر واقعاً معجزه مى كند. فقط هم زبانى؛ یدیش در اختیار حكومت است؛ یعنى اگر جایى باید با گناهكار به صورت یدى و مجازاتى برخورد کنند، فقط دستگاههایى از حكومت هستند که مسؤول این کارند؛ مردم نباید بكنند. اما زبانى چرا؛ خیلى هم اثر دارد "
مقام معظم رهبري دامت بركاته:
"امر به معروف و نهى از منکر يك واجب است كه رودربايستى و خجالت برنمى دارد. ما گفتیم: اگر دیدید کسى مرتكب خلافى مى شود، امر کنید به معروف و نهى کنید از منكر. یعنى به زبان بگویید. نگفتیم مشت و سلاح و قوت به كار ببريد. این ها لازم نیست. خداى متعال که این واجب را بر ما مسلمانان نازل فرموده است، خودش مى داند مصلحت چگونه است. ما هم تا حدودى حكم و مصالح الهى را درک مى کنیم. بزرگترين حربه در مقابل گناهکار، گفتن و تکرار كردن است. اینكه یک نفر بگوید اما ده نفر ساکت بنشینند و تماشا کنند، نمى شود. اگر یكى دچار ضعف نفس بشود، یكى خجالت بكشد و یكى بترسد، اینكه نهى ازمنكر نخواهد شد."
Iran, Islamic Republic of
این ضعف مقامات کشور را می رساند وقتی کسی بیمار است بستری می شود و به درمانش پرداخته می شود اگر چند برخورد قاطع و محکم می شد اینقدر دریده و پررو نمی شدند ضمنا خیلی ها هم تقلید کورکورانه بدون فهم و آگاهی دارند نمیدانم اینها یک فرد با غیرت در منزلشان نیست یا نه غیرتشان نم برداشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
برخورد كارساز نيست بايد عملكرد سيتم طوري باشد كه جوانان به اسلام وقواعد زندگي اسلامي علاقه مند باشند. داشتن شغل مناسب ودرآمد كافي براي امرار معاش- عدم وجود رانتخواري موجب بهبود وضعيت و وجود پولداران يك شبه و غارتگري از بيت المال باعث بدتر شدن اين اوضاع است.
والله و بالله مسئله حجاب اگر از مسئله تصادفات جاده ای و حوادث چهارشنبه آخر سال مهم تر نباشد که هست کم اهمیت تر نیست دستگاه پلیس با همکاری رسانه ها مخصوصا رسانه ملی نقش به سزایی در کاهش خسارات و تلفات این دو موضوع داشتند به این ترتیب که همزمان با به تصویر کشیدن خسارات و تلفات و آسیب های این دو موضوع و فرهنگ سازی به اجرای قوانین و برخورد با متخلفان پرداختند در مسئله حجاب هم همین گونه باید برخورد ضمن به مرئا و منظر عموم گذاردن آسیب های اخلاقی و اجتماعی و خانوادگی و... بی حجابی و فرهنگ سازی لازم برخورد با متخلفان نیز باید انجام پذیرد که البته کوتاهی دستگاه پلیس و رسانه ملی در این فقره محل اعجاب و تردید است و مردم مومن این خیانت آشکار آنان به ارزش های اسلامی و انقلابی را نخواهند بخشید و این بی انگیزگی انان را به حساب بیغیرتی شان خواهند گذارد.
ایران دخت
خیلی عالیه که بالاخره یکی پیدا شد به این مساله اعتراض کنه
انگار ملت ما مسخ شدن. دخترهای خوبی رو میبینم که مشخصه عفیف و موقرند اما بر اساس اصل همرنگ جماعت شدن! با ساپورت میان تو خیابون.
خواهرها این مد پوشی حد یقف نداره مثل سرسره میمونه که اگه پات رو بذاری توش سقوطت حتمیه
امیر
یکی نیست به اینها بگه که بی حجابی نوعی دهن کجی به خداست !

شماهایی که از یه سوسک می ترسید از عذاب خدا نمی ترسید ؟!!!

بی غیرت تر از شما پدران و مادرانتان هستند که هم به جامعه و هم به خودتان خیانت می کنند.
لطفا به والدين اينها توهين نكنيد. خيلي از والدين از عهده لجبازي فرزند بر نميان ولي خودشون متدينند
United States
تدین فقط به نماز روزه ست یا به فرزند متدین تربیت کردن؟
شوهران رو یادتون رفت یه همکار داشتم که سر کار میگفت شوهرم بهم میگه تو خونه آرایش نکن!پیش من آرایش نکن بیرون ارایش کن من از قیافه ساده ات خوشم میاد از غیرتش متعجب بموندم البته شوهر این خانوم در یکی از روستاها باغ انگور داشت و مشروب خوار و مشروب ساز هم بود
این زنان ساپورت پوش لایق همون بلاهایی هستن که سرشون میارن. به نظر من خودشون هم گاهی از وجود ... خودشون حالشون به هم میخوره. از بس که در طول روز انواع و اقسام اتفاق ها براشون میافته.
قط خود اونها در معرض خطر تهدید نیستند بقیه خانمها هم به نوعی متضرر عواقب این بدحجابی ها هستند.
Iran, Islamic Republic of
اون خانمی که گفته من هم چادری هستم و از شر تجاوزات روحی و... در امان نبوده ام! توجه بکنه که شاید حجابش یه ایرادی داره و وقتی باد میاد بیشتر مواظب باشه
شهود
یکی از عزیزان درباره تاثیر رسانه ملی بر همیچین مسائلی اشاره کرد. باید گفت که نکته بسیار مهم و حساسی بود. چرا که وقتی فیلمهای چهار سال پیش یا قبل از اون را که نگاه بکنید با فیلم های الان کاملا متمایز هستند.الان در کل یه سریال 30 قسمتی شاید فقط یک دختر یا همسر چادری ببینید. درحالی که قبلا بیشر بازیگران زن تلویزیون چادری بودند. آیا این بر الگو گیری دختران ما تاثیر ندارد؟؟؟؟
nastaran
چرا باید دلتان با یک ساپورت بلرزد چرا نباید نگاهتان را کنترل کنید چرا همیشه باید زنان با پوشش مواظب دل صاحب مرده شما باشند چگونه مردان کشورهای دیگر در کنار ساحل دریا مختلط دلشان نمی لرزد ولی مردان به اصطلاح مسلمان ما دلشان با تارمویی می لرزد
heydari
چرا شما فکر میکنید مردهای کشورهای دیگه از نوع پوشش زنها جلب توجه نمی کنن و هزار جور فکر به ذهنشون خطور نمیکنه؟
چند وقت پیش بود توی نت خبری رو خوندم که یک افسر پلیس در لندن به زنهایی که لباسهای نیمه عریان می پوشیدن هشدار میداد برای در امان ماندن از گزند بوالوهوسان لباس های مناسبتری بپوشند. درصد تجاوزات جنسی در کشورهای غربی با کشورهای اسلامی قابل مقایسه نیست. شما اگر توی نت سرچی بکنید نتیجه دستتون میاد...
حضرت یوسف (ع) وقتی وسوسه ی شیطان رو دید و برای رهایی از اون مخمصه فرار کرد ...
حضرت یوسف (ع) پیامبر بود نه مثل مردم سست ایمان. مردم عادی معصوم نیستند که گناه نکنن، ممکنه لحظه ای دلشون بلغزه.
بنده در جاهای دیگه نظرات خانم ها رو خوندم و شنیدم که خودشون اعتراف میکنن اگر با وضعیت مناسبی به خیابون بیان درصد زیادی مفاسد مربوط به این قضیه کم میشه و دلیلش اصلیش رو هم خود خانم ها میدونستن.
اگر یک خانم با چادر و باوقار توی جامعه حضور پیدا کنه کسی به خودش اجازه نمیده کوچکترین تجاوزی کنه. چه خانم های چادری و باوقار دیده میشن که رفتارهای هوس آلود دارند و من در نمونه اش رو در دانشگاه و خیابان دیدم.
شما از دل مردان کشورهای غربی که در سواحل با زنها جمع میشن خبر دارید و یا اینکه در اونجا حضور داشتید؟ آمار تجاوزات همین کشورها خود گویای واقعیته........
Canada
لباس نیمه عریان با ساپورت فرق دارد.
رضا
نسترن خانم از من که یک مرد هستم بپرس! اولا اون مردان کناردریایی که فرمودید خودشون و خانوادشون هزار جور فساد و افساد دارن و سبک کلی زندگیشون برای ما غیر قابل تصوره، اگه اون طور زندگی کردن رو هم مجاز میشمارید خوب حق با شماست. این نکته رو داشته باشید، حالا میخوام بگم اون سبک زندگی و عریان بودن یه چیزه و این سبک زندگی خانوادگی که ما داریم و این ساپرت پوشیدن با تحریک قوه تخیل مردها یه چیییییز دیگه ست!!!!