جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دولت بدون حزب‌الله در لبنان می‌خواهیم!

سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 305920
سفیر آمریکا با دخالت در امور داخلی لبنان معیار همکاری با دولت جدید این کشور را ترکیب دولت، بیانیه وزارتی و عملکرد آن خواند و به صورت تلویحی مخالفت خود با حضور حزب الله در دولت آینده این کشور را اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "مورا کونیللی" با دخالت آشکار و بی سابقه در امور داخلی لبنان گفت: معیار همکاری ما با دولت جدید لبنان حضور یا حضور نداشتن حزب الله در کابینه است.

سفیر آمریکا در حالی که تصمیم گیری درباره ترکیب دولت لبنان را مساله داخلی این کشور توصیف کرد، به طور غیر مستقیم یکی از معیارهای همکاری واشنگتن با دولت آتی لبنان را حضور نداشتن حزب الله در این کابینه عنوان کرد.

این در حالی است که مورا کونیللی ابراز امیدواری کرد که دولت لبنان به سرعت تشکیل شود و واشنگتن بزودی همکاری اش را با این دولت آغاز کند.

سفیر آمریکا در بخش دیگری از سخنانش که از یکی از شبکه های تلویزیونی لبنانی سخن می گفت؛ حضور یا عدم حضور حزب الله را در دولت آتی لبنان مشکلی اساسی فراروی تشکیل این دولت دانست.

وی همچنین بر اهمیت داشتن یک "قوه مجریه خاص" در لبنان در شرایط کنونی تاکید کرد.

تلاش احزاب نزدیک به جریان ۸ مارس برای تشکیل دولت جدید در حالی ادامه دارد که احزاب وابسته به ۱۴ مارس همچنان با جنجال‌ آفرینی علیه مقاومت دنبال اهداف سیاسی هستند.

سفیر آمریکا در بیروت که گفته می شود به شکل عملی رهبری جریان ۱۴مارس در این کشور را بر عهده دارد، با تاکید بر این موضوع که هیچ ارتباط سیستماتیکی با حزب الله لبنان در بعد امنیتی ندارد، به برجسته کردن نقش ارتش لبنان در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: ما بیشتر ارتباطمان در حوزه امنیتی با سازمان امنیت لبنان است و تلاش داریم که کمک ها به ارتش این کشور از طریق آمریکا افزایش یابد و تا پنج سال آینده نظامیان لبنانی بتوانند حتی در مرزهای جنوبی این کشور امنیت را تامین کنند.

کونیللی بدون پاسخ روشن به تجاوز آشکار اخیر رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی لبنان که طی آن چهار نظامی این رژیم به شدت زخمی شدند، گفت: ما منتظر تکمیل شدن تحقیقات در این زمینه هستیم و نظامیان عضو یونیفیل می توانند در این زمینه کمک خوبی باشند! گفتنی است که نظامیان یونیفیل تایید کرده اند که نظامیان اسرائیلی در عمق ۴۰۰ متری خاک لبنان گرفتار مین های ضد نفر شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *