جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کابینه پیشنهادی شرکت سهامی خاص است

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 305674
نماینده مخالف با کلیت و خط مشی برنامه پیشنهادی دولت یازدهم با تاکید بر اینکه کابینه پیشنهادی ظاهراً به یک شرکت سهامی خاص شبیه است، گفت: دولت روحانی دولت کارگزار شماره ۲ است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان دومین مخالف کلیت، اصول کلی و خط مشی پیشنهادی دولت یازدهم، اظهار داشت: تلاش می‌کنم اعتقاداتم خالی از حب و بغض باشد، نظام‌های دنیا به سه قسمت تقسیم می‌شوند،نظام‌های ریاستی که فصل‌الخطاب رئیس‌جمهور است، مانند آمریکا، نظام‌های پارلمانی که پارلمان فصل‌الخطاب آن است مانند ترکیه و نظام ایران که نظام نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی است.

وی با بیان اینکه کابینه رابطه و خط دوسویه بین دولت و مجلس است، افزود: نقد مخالفتی که کلیت کابینه انجام می‌گیرد، به معنی این نیست که افراد شایسته‌ای در کابینه وجود ندارند بلکه آقایان محترمند و قابل رای دادن اما از بعد تحلیل محتوا اگر بخواهیم کابینه آقای روحانی رانقد کنیم، به این مسائل می‌رسیم که آقای روحانی گفت که حقوقدان است بنابراین وزرای پیشنهادی او ظاهر به یک شرکت سهامی عام شبیه است و نه شرکت سهامی عام که شرکت سهامی خاص است.

نماینده اردستان در مجلس گفت: به عنوان مثال برخی افراد در کابینه آقای روحانی سهم گرفته‌اند، آقای آخوندی وزیر پیشنهادی راه سهم حجت‌الاسلام ناطق نوری است. آقای پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری سهم آیت‌الله آملی لاریجانی و مهندس حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی سهم عبدالله نوری است و هکذا این چه پیوندی است و چه پیوند دهنده و سیمانی است که در آینده می‌خواهد دولت شما را متحد نگه دارد؟! دولتی که امید و تدبیر نامیده شده، دولتی که باید شفاف باشد، دولتی که باید شیشه‌ای باشد، دولتی که باید از پشت آن همه چیز قابل مشاهده باشد.

این نماینده مخالف اصول و خط مشی کلی دولت یازدهم، در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: دولت شما (روحانی) دولت کارگزار شماره ۲ است، همین دولتی که نتیجه و معدل حاصل جمع آن منتج به دولت آقای احمدی‌نژاد شد و شما بالاترین نقدها را در مصاحبه‌هایتان بر او وارد کردید، آیا فکر نمی‌کنید دولت شما در ۴ سال آینده بر مبنای گذشته، چراغ راه آینده است؟ جناب‌آقای روحانی در دولت‌های آقایان هاشمی و خاتمی ۵۰۰ نخبه داشتیم و چرخش نخبگی ندیدیم و شما امروز از همان ۵۰۰ نخبه استفاده می‌کنید، بنابراین نسل‌های سوم و چهارم انقلاب کجای کار هستند؟ کجا این افراد وارد جامعه خواهند شد؟

وی با بیان اینکه آیا نباید جوانگرایی در دولت شما سهمی داشته باشد، گفت: سهم نسل‌های سوم و چهارم انقلاب کجاست؟ سن متوسط وزرای پیشنهادی دولت یازدهم ۶۲ سال است و بیشتر شبیه دولت سالمندان است.

بخشایش در خاتمه خاطرنشان کرد:در برنامه اقتصادی شما تنها اصل ۴۴ قانون اساسی در نظر گرفته شده و جای بخش تعاون خالی است.آمال و آرزوی خودتان (روحانی) را جای مجلس می‌گذارید، فکر می‌کنید که جای مجلس را باید بگیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *