پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

میزان شهریه دانشجویان غیر ایرانی

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 305409
شرایط و ضوابط پذیرش اتباع خارجی شرکت کننده در کنکور ۹۲ اعلام شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اتباع غیرایرانی شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۲، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون (مندرج در دفترچه راهنمای شماره ۱)،بند مربوط را در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، علامتگذاری کرده باشند.

بدیهی است چنانچه اتباع غیرایرانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند، در زمان ثبت نام بند ۲۳ تقاضانامه را علامتگذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.

توجه به این نکته ضروری است که فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر (مندرج در دفترچه راهنمای شماره ۱) در گزینش شرکت داده می‌شوند.

همچنین لازم به ذکر است اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی محسوب نمی‌شوند.

بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی واقع در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، «کان لم یکن» تلقی می‌شود. توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

شایان ذکر است پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و حساس اکیدا ممنوع است. توضیح و فهرست این رشته‌ها، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

مطابق مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمام پذیرفته‌شدگان غیرایرانی آزمون سراسری در دوره‌های روزانه، ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی حداکثر به میزان ۸۰ درصد شهریه‌های دوره‌های نوبت دوم (شبانه) هستند.

گفتنی است، شهریه دوره روزانه یک سال تحصیلی برای داوطلبان غیرایرانی پذیرفته‌شده در دانشکده‌ها یا دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مقطع کاردانی ۲۲ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی پیوسته ۴۳ میلیون ریال، مقطع دکتری رشته‌های پزشکی و داروسازی ۹۸ میلیون ریال و مقطع دکتری رشته دندانپزشکی ۱۰۴ میلیون ریال است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *