چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آیت‌الله تهرانی:شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست+فیلم

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 304726
آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی می‌گفت: مطابق روایت شب عید فطر کم‌تر از شب از قدر نیست، این روایت اشاره به این موضوع دارد که آن آثاری که شب قدر بر اعمال ما مترتب می‌شود، چه بسا آن آثار هم در شب عید فطر برای ما مترتب شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عید فطر امسال در حالی فرا می‌رسد که دیگر آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در میان ما نیست تا همانند سال‌های گذشته مباحث دعا را ادامه دهد و اهالی تهران از نفس گرمش بهره‌مند شوند.

این برای آن‌هایی که ماه رمضان را در مسجد جامع بازار یا خیابان ایران، بن بست ملکی می‌گذراندند و دلشان خوش بود که سرنوشت خود را در شب‌های قدر با عالم اخلاق و مجتهد شهر گره می‌زنند، بسیار غم‌انگیز و حزن‌آلود است.

انگار همین دیروز بود که مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی در آخرین روز ماه رمضان داشتند درباره تأثیر جالب دعا در شب عید فطر سخن می‌گفتند و جمعیت مشتاقانه به صحبت‌های این عارف بالله گوش جان می‌سپردند.

این استاد اخلاق به استناد به خطبه نهج‌البلاغه و فرمایش امیرالمؤمنین(ع) سخنان گرانبهایی راجع به تأثیر جالب دعا در شب عید فطر ایراد کرد و بیان داشت: مطابق روایت شب عید فطر کم‌تر از شب از قدر نیست، این روایت اشاره به این موضوع دارد که آن آثاری که شب قدر بر اعمال ما مترتب می‌شود، چه بسا آن آثار هم در شب عید فطر برای ما مترتب شود.

این استاد اخلاق و عارف بالله همچنین درباره اهمیت دعا در شب عید فطر خطاب به جمعیت گفت: زمان قداست دارد و روی دعای شما اثر می‌گذارد، از نظر اینکه اجابت دارد، از جمله زمان‌ها شب عید فطر که دعا اثر دو چندان دارد.

مشروح این سخنرانی که در آخرین روز ماه رمضان سال ۱۴۳۱ ایراد شده، از لینک زیر قابل مشاهده است:

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *